Brann upp idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag undrar om jag trots allt skulle kunna ha någon okänd diagnos trots att tidigare tester inte sagt att så är fallet. Hur kan man annars bli så in i helskotta arg som jag blivit idag? Grejen är att jag måste åka in till Täby ungefär en gång i veckan för terapin mot blodfobin. Parkeringen utanför kostar och det är väl ok, däremot får jag frispel på de sätt man betalar på. Automaten godkänner inte mitt kort så jag kan inte betala med den. Jag skulle alltså behöva skaffa ett annat kort bara för att få nöjet att betala parkeringsavgifter och det har jag egentligen ingen lust till. Mynt har jag nästan aldrig på mig så inför varje besök har jag först fått gå till bankomaten och sedan fått gå och handla någonstans för att få växelpengar så jag kunnat betala. Framförhållning på den punkten har dessvärre inte varit min styrka så det har varit ett stressmoment varje gång. Det tredje alternativet för betalning har varit med mobiltelefon men jag har förutsatt att jag inte kan betala med mobilen eftersom jag varken kan betala bussresor eller blocketannonser med den. Jag har ju bara ett oregistrerat kontantkort och tänkte inte ändra på det. Dessutom verkar instruktionen för betalning med mobilen krånglig så jag har inte orkat bry mig.

Idag ringde jag till parkeringsbolaget för att få råd. Vilket betalkort måste man ha alternativt kan man betala med ett oregistrerat kontantkort? Jag blev vidarekopplad 4 gånger till olika personer som antingen inte svarade eller som hade telefonsvarare på. Där brann mitt tålamod upp totalt. Den stackaren som satt i kundtjänst fick höra ett och annat som inte lämpar sig i skrift :o Det kändes som om jag höll på att bli totalt skvatt galen.

Hur jäkla svårt ska det vara ett betala för parkering i Stockholm?

Det här slutade med att terapin blev inställd idag. Jag var helt enkelt för upprörd och kände att jag pallar inte en terapisession. Terapeuten ringde dock upp en stund senare och hon hade hört sig för om alternativa parkeringar inför nästa gång. Tack för det. Nästa gång parkerar jag en bit bort och går sista biten.

Jag tror nog att jag trots allt är mossig och gammal. Och förändringsobenägen.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp