Branschbyte a.k.a jag har sagt upp mig.

Cattis_E

Trådstartare
Tror inte alla läser vad gör vi tråden och jag tycka därför detta förtjänar en egen tråd.

Jag har sagt upp mig idag.
Kontrakt underskrivet sen igår på nytt jobb.
En del av er kanske minns min jobbfrustartion bland annat från 'Engagemang i arbetet' https://www.bukefalos.se/threads/engagemang-i-arbetet.1485907/
Där jag fick bra stöd och tips från en del av er.

Förändringarna har fortsatt till det sämre och jag kan inte stå bakom den väg man valt utan mår rätt och slätt dåligt över hur det fungerar och vad man verkar ha för planer för "att lösa krisen".

Det blir branschbyte och jag lämnar det jag känner till, är trygg med och många fina kollegor.
Så lättnaden är blandad med nervositet men jag tror det är rätt.
 
Det är läskigt med förändringar men det leder ofta till något bättre! Jag är alldeles snart klar med fem års utbildning till ett yrke jag verkligen älskar. Jag har jobbat på sidan av i nästan 1,5 år nu och trivs bara bättre och bättre.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 151
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 466
Senast: IngelaH
·
Samhälle Jag vill vara en god medborgare. För att undvika att sprida Covid 19 går jag in på Folkhälsomyndighetens hemsida och läser vad jag...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 745
Senast: Dopy
·
Kropp & Själ Jag känner mig sjukt stressad just nu och vet inte alls hur jag ska ta mig ur eller förbättra situationen. Det känns som om det är svårt...
Svar
11
· Visningar
1 680
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • WE-tråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp