Bråttom! Fråga om Hööks höpåsar!

Krans

Trådstartare
Hej, jag ska sambeställa med en kompis från Hööks och det blev lite bråttom. Hur många kg hö får man ner i en norma höpåsel vs XL-påse? Utan att pressa och kämpa alltför mkt...Är en normal som en Ikea-kass i storlek? Tacksam för snabbt svar.
 
Hej, jag ska sambeställa med en kompis från Hööks och det blev lite bråttom. Hur många kg hö får man ner i en norma höpåsel vs XL-påse? Utan att pressa och kämpa alltför mkt...Är en normal som en Ikea-kass i storlek? Tacksam för snabbt svar.
Xl på hööks är som ca 2 Ikea-kassar
 
Hööks har väl bara en storlek på höpåsarna nu? Jag har iaf bara sett en typ i butik, ich kollar man på hemsidan är det samma mått på de som heter XL jag och den andra.

De är iaf väldigt rymliga och bra!
 
Hööks har väl bara en storlek på höpåsarna nu? Jag har iaf bara sett en typ i butik, ich kollar man på hemsidan är det samma mått på de som heter XL jag och den andra.

De är iaf väldigt rymliga och bra!
Dom har haft små också. Som är som lunchlådepåse (dvs SMÅ)
 
Beror väl på hur hårdpressat hö man har. Kakor får man ju i mkt. Jag har packat åt 2 hästar i de där XL-påsarna för att slippa göra varsin påse för giva i hagen... Löshö får man väl i ungefär hälften så många kg.

De små påsarna är som ryktpåsar. Duger inte till hö.
 
Hur hårt pressar du? Jag har fått i 12 kg silage och runt 7 kg hö. Hö är ju torrare
Mina påsar har däremot några år på nacken . Har du ej nyare modell?
Så hårt jag bara kan! Men hösilaget vi har nu är nästan som hö i ts, när det är blötare går det ju i mkt mer.
Mina är inköpta senaste halvåret 😊

Skulle säkert kunna få i något kilo till, men det har inte behövts. Påsen är dock proppfull..
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag är total kass på de här med analys värdena. Ska köpa hö av en bonde i år då det lilla egan vi tagit går till fåren. Fick värdena...
Svar
12
· Visningar
1 261
Senast: Busen
·
B
Hästvård Min fullblodskille på 10 år har mkt svårt att gå upp i vikt. Iof har jag bara haft honom i lite över två månader och när betet tog slut...
Svar
16
· Visningar
1 682
Senast: Bessie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp