Bråttom! Vad väger ett regntäcke?

V

veronican

Knäpp fråga kanske men hur mkt väger ett Horseware Rhino Wug regntäcke tror ni? :angel: :D Funderar lite på vad frakten hamnar på...
nån som beställt från equinet nån gång?

Kan inte bestämma mig för om jag ska köpa ett Sverigetäcke Mellan Regn med halv hals eller ett Horseware Rhino Wug (halv hals). Om jag köper första kan jag beställa ihop med en kompis och det landar på 1200:-
Köper jag nr 2 blir det inkl frakten 1500:- men porto tillkommer (summa?)

ghaaa jag hatar beslutsångest!
 
Skulle helt klart valt Horsewaretäcket.
Har beställt fr Equinet & fått mkt bra service.
Horseware ÄR BRA täcket.
 
Kan hästen ha Horswares täcken tycker jag inte att det är något att fundera på alls! Mycket bra täcken säger alla som har dem. Men min pålle som är bred som en garageport över bogen får det trångt :(, han ska få ett Event istället.
 
Hon är liten i bogen! Har jättesvårt att hitta täcken som sitter perfekt framtill för ryggen behöver 145 men vissa 145-täcken blir så stora i bogen att de åker bak över manken och skaver nåt grymt långt ner på bogen.. :( Men dessa två täcken ser ut att ha en mkt bättre skärpunkt (el vad det heter) och bör inte skava. Hennes vintertäcke är högre skuret (dock inte fullt så mkt som dessa) och det skaver inte alls, sitter superbra.

Fast över ryggen, i bomvidd är hon bred :D ;)
 
Hur mkt fick du betala i porto och frakt när du beställde? Ungefär?
 
Vad företaget tar vet jag inte men det faktiska portot
borde bli mellan 3-5 kg alltså 110-130:-
Sedan om täcket är extremt tungt alltså väger över 5 kg kostar det 170:- (men ganska otroligt)
 
väljer också mellan dessa täcken!! :rofl:
Fast jag tror jag bestämmer mig för ett Rambo wug med halvhalsen där, i lila 370 gram. Hade för mig att equinet tidigare betalade frakten om man köpte för en viss summa men den informationen är borta så dom har väl slutat med det då :(
 
Om det är den ofodrade varianten väger det nästan ingenting... har svårt att uppskatta vikt men det är verkligen ett superlätt täcke. Lugnt under ett kilo.
 
njäe det är mittemellantäcket med 200 gr foder, men det borde väl inte vara allt för tungt? Har nog bestämt mig :d
 
Jag köpte ett Svea outdoor mellan rain nu för lite sedan. Jag är absolut inte missnöjd, men efter att ha blivit tipsad om Equinets sida önskar jag att jag hade köpt ett horsewaretäcke, för de är så otroligt bra! Mitt problem har varit att butiker endast tar in horsewaretäcken upp till 155 och min häst behöver 165 i dessa täcken eftersom de inte är ställbara i bogen (det var därför jag valde Sveas). Nästa gång ska jag absolut skicka efter ett Horeware från Equinet!!

Lotta
 
Jag beställde precis ett sådant plus ett innetäcke från equinet. För mig gick frakten på dessa två på 195 kr. Då uteblev ett täcke som var restnoterat. de lovade att skicka det fraktfritt när det kommer in.
 
De lovar på sin hemsida att skicka inom 8 dagar. eller om man skulle fått det inom 8 dagar :confused:

Det täcket som är restnoterat kommer när det kommer :p fast jag skulle vilja ha det nu, eftersom det var ett regntäcke och nu skulle det vara smidigt att lägga det över i stället för att byta.

Jag fick mina inom en vecka!!!!
 
Vad beställde du för stl? Alltså det sägs ju att de är stora i stl:en så jag funderar på 140 till min fröken som har 145 i alla andra utetäcken, dock är innetäckena i 145 lite stora i halsen...
 
Jag har horseware i alla modeller... jag är jättenöjd. Även om du tar 145 tror jag att du klarar det eftersom det "hänger" på halsen istället för bogarna... Kan dock göra manen lite skavd istället...
Equinet är SUPERBRA!!! Frakten går på 99:- oavsett vad det väger skulle jag tro... Sedan tillkommer ju postförskott också iofs... Ca 150:- totalt tror jag...
Fast billigast är faktiskt
www.ridvaruhuset.nu Jag tror att man får ringa dit då de inte har beställning eg... Jag betalade 1100:- för mitt rhino orginal regntäcke... Alltså utan halvhals... Inga bogskav ändå trots flitigt användande...
 
min häst har 145 i vanliga täcken och 140 i horseware.. tror nog att du kan köpa storlek 140!
 
Jag beställde 125 till min arab. de satt super! vet inte vad han hade för storlek i andra eftersom jag har haft honom i tre veckor. tror att vi mätte honom till 115 cm i ryggen :eek: :crazy: han är väldigt kort för att vara arab :) och 150 hög! men han är bara tre så han kanske växer även på längden :D
 
Njäe equinet är faktiskt billigare! Ett Rhino Turnout Wug kostar på ridvaruhuset 1545:- och på equinet 1399:- ;)

Fast om täcket är för stort i storleken så är det också större i halsen och då hänger det längre bak på halsen än det bör och då ökar risken för skav... :( Jag provar nog på 140, man får väl byta om det nu inte skulle passa och man inte smutsat ner det?

Dags å beställa nu tror jag, har nog velat klart nu! :D :p
 

Liknande trådar

A
Utrustning Jag har lite funderingar.. Ska köpa ett till regntäcke i veckan. Pga att dom inte torkar i stallet (hög luftfuktighet) så måste vi nu ta...
2
Svar
23
· Visningar
1 589
Senast: Akustik
·
Utrustning Var precis inne och skulle beställa 2 stycken Rhino wug, men jag ångrade mig lite snabbt, så jag behöver er hjälp! Amigo Turnout, är...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: Mitrolle
·
Hästmänniskan Hej! I år så tänkte vi i stallet vara lite "smarta" och lata och i stället för att åka och hämta hö hos bönder beställa av någon som...
Svar
18
· Visningar
2 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp