K

KaZa

Vi ska ut och äta, jag, sambon och hunden.

Var i stockholm hittar jag uteserveringar där hund är tillåtet. :confused:


Kaza, som är ute i god tid :angel:
 
Ingen aning - fråga på turistinfo eller hotellreception eller nåt liknande! ;)
 
Får väl göra det...fastän man är stockholmare sen generationer tillbaka... :o :angel:
 
Bara du frågar så tror jag att de flesta uteserveringar godkänner hund numera. Att man inte får ta in hunden är en sak, men när man sitter ute så brukar det kunna vara ok. :idea:
 
Antagligen är mitt svar försent ute, men ändå.... :p
Här har du en länk som kanske kan vara av intresse. Verkar dock inte vara världens mest uppdaterade sida...
Har hört att det ska vara OK att ta med sig hund in på fiket vid Ulriksdals växthus, och i baren på Hotell Lydmar vid Humlegården. Men jag har även för mig att det enligt lag är förbjudet att ta med sig hundar in i lokaler som serverar eller säljer livsmedel... Vad gäller? :confused: Kollade på stadens hemsida med hittade bara detta om regler för hundägare i Sthlm. Det står bla:
"§ 18 - Hundar, katter eller andra ovidkommande djur får inte medföras eller tillåtas uppehålla sig i livsmedelslokal."
Och vaddå "ovidkommande djur"?!??! :mad:
Så jag har ingen aning. Uteservering borde väl ändå vara OK att sitta med hunden på, men det är klart, restaurangägaren kan väl bestämma att det inte är tillåtet antar jag.

Hoppas att det gick bra ändå och att ni hittade nåt ställe! :)
 
Tack för era svar!!

Vi har precis kommit hem efter att ha suttit på både mosebacke och tagit en öl, gick sen vidare till Milou och åter en helt underbar måltid. Servitörerna kom och frågade om hunden ville ha vatten och sen kom de med den minsta skålen de hade. Det var en plåtskål med 15 l. :D Han hade fyllt den ända upp och balanserade den hela vägen till oss. Grym service. Dörrvakten visade oss till bords och var jättetrevlig.

Helt klart ett mycket bra ställe med en underbar middag. :d
 

Liknande trådar

Hundträning Min hund är duktig på byteshandel när det kommer till icke ätbara saker som pinnar, skräp osv. Däremot när hon hittar mat ute så lyssnar...
Svar
16
· Visningar
1 055
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 079
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Balder är hopplös med att äta olämpliga saker på promenaderna, med konsekvensen att han ofta är jättedålig i magen. Han är snabb som en...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 541
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp