bråvalla 2014

Isituss

Trådstartare
Peppen börjar! 155 dagar kvar till sommarens räddning! :D

Det var ju några stycken här som var där förra året? Någon som ska dit igen? Någon som ska dit för första gången?

Jag ska i alla fall dit igen! Har än så länge inget bandsläpp som lockar extremt mycket, däremot är där redan många släppta som jag gillar. Vad säger ni om bandsläppen?
 
Sv: bråvalla 2014

Maiden o Bring me the horizon är bra! Är lite sugen på att dra dit. Var ej där förra. :)
Men mkt musik som inte alls lockar så vettefan faktiskt.
 
Sv: bråvalla 2014

Maiden håller jag med om, bring me the horizon är dock lite för mycket för mig.

Jag kan ju tycka att är man inte lockad av artisterna är det inte värt det, för sååå bra var inte festivalen i övrigt (speciellt inte med tanke på summan). Det är ju tydligen samma prisklass på roskilde, och där finns det tydligen alltid toapapper på bajamajorna. Det finns bra ställen att sitta på och ställen som är lite tysta och lugna. Så är det inte på bråvalla, eller inte förra året i alla fall. Man hade tur om det fanns toapapper - gjorde det de tog man en hög och tog med sig inför nästa gång, de få vattentoaletter som fanns slutade fungera efter en dag om jag inte minns fel och på det enda stället som jag hade väntat mig skulle vara någorlunda lugn var där konstant en DJ som spelade ashög musik. Men man kan ju hoppas på att de har tagit till sig av kritiken och förbättrar detta för i övrigt var det en jäkligt skön stämning där och jag gillade att de hade en så tydlig mix av olika musikgenrer.

Om jag var du skulle jag ha lite is i magen, de har trots allt bara släppt 15 akter mot förra året 115 :)
 
Sv: bråvalla 2014

Jag var där förra året och vill dit i år igen, tror jag. Men än är det inget superbandsläpp direkt. Det är väl typ Kings of Leon, Mando Diao och Bring Me The Horizon som jag skulle vilja se, men inget av dem är sådär "wow-måste se!".
Hoppas på fler bättre bandsläpp innan jag bestämmer mig, helt enkelt.
 
Sv: bråvalla 2014

Nä, jag håller med om att det inte är några extrema bandsläpp men jag litar på min instinkt att det kommer bli grymt i slutändan (speciellt eftersom jag redan sitter med en biljett och ett pengahål i plånboken :p ).

Btw så blev jag rätt besviken över "buketräffen" förra året. Ville ju träffa dig, du verkar asball! Ursäkta stalkervarningen :o
 
Sv: bråvalla 2014

Jag vill vara volontär men då vill jag ju veta först att det är värt jobbet, dvs bra band att se och sådär. Förra året var helt otroligt så mina förhoppningar kanske är liiite för höga :o

Detsamma! Vi får ordna en bättre buketräff i år, den i fjol var ju ganska oplanerad och så.
 
Sv: bråvalla 2014

Haha jag förstår vad du menar. Förra året var MAGISKT, men min extas över kommande festival la sig faktiskt samtidigt som jag köpte biljetten. Lite snopet, men samtidigt rätt skönt i och med att förväntningarna inte är så höga. Det är ju oftast då det är som bäst. Förutom förra året då, förväntningarna var skyhöga och ändå överträffade festivalen ALLT :D

Ja, det tycker jag med! Nu har vi ju dessutom lite bättre koll på hur allting ser ut så man kan lokalisera ett bra ställe att mötas på också :)
 
Sv: bråvalla 2014

Haha, jag förstår dig! Fast hos mig kan Green Day bytas ut mot Macklemore :p (Stod längst fram, rörde honom, pratade med han som sjunger refrängen osv. osv. ^^)

Tyvärr var green day-upplevelsen inte så bra för mig, trots att jag va sjukt pepp på dem :( Stod i början i det inre området, innanför staketet som delar av. stod då inte mitten men inte längst fram, och kände DÄR att syret inte var tillräckligt och att jag inte såg något för ALLA var typ 20 sm längre än mig. Eftersom jag var ensam där valde jag att gå därifrån och ställa mig där bak istället, och där såg jag ju ingenting heller eftersom det blev så jäkla litet. Sen ska jag väl inte bara skylla på det, jag var galet trött och höll på att somna stående :o

Hur gick det med dig på green day? Du stod väl allra längst fram och blev väl rätt rejält klämd, eller minns jag fel?
 
Sv: bråvalla 2014

Jag gillade också Macklemore! Men var så trött så efter typ 2/3 av tiden gick jag. Jag stod typ i mitten, inte allt för långt ifrån killen med den glittriga tröjan om jag minns rätt :D

Ja, det är ju det som är det jobbiga med att stå i mitten, man får bara nackdelarna :crazy: Inget syre, ingen sikt. Jag tycker ofta att längst fram eller längre bak är bäst.

Du minns nästan rätt, det var typ en till två personer framför mig största delen av tiden :p Fast klämd blev jag, de hann inte spela många låtar innan jag började må rejält dåligt av press, syrebrist, slag och drag från de bakom etc. så jag tillbringade största delen av deras spelning med att göra mitt yttersta för att hålla ögonen öppna och försöka lugna vakten så han inte skulle plocka bort mig därifrån ;)
 
Sv: bråvalla 2014

Ååh, fick han tillbaka tröjan? Det fick han väl ändå inte? Kan inte tänka mig något annan än att någon snodde den :p

Jo, jag håller med dig. I alla fall på så stora spelningar. Annars kan jag tycka att mitten är mysig :)

Kan tänka mig att det inte tog lång tid för dig att bli klämd eftersom jag blev det i mitten. Längst fram måste varit en mardröm :o
 
Sv: bråvalla 2014

Jag tror faktiskt att han fick det, men jag är inte säker!

Jag håller inte med. Jag var på en inte jättestor konsert, typ 2000 i publiken tror jag, på rad 4 och jag höll på att dö. Det var min värsta konsertupplevelse någonsin. Dagen efter (samma band) var jag på rad 2 och de 2 raderna var som natt och dag! Så allt mellan rad 3 och typ längst bak är hemskt :D

Ja, som sagt, pressen av de x antal tusen bakom var ju inte att leka med om man säger så. Sen fick jag väl lite skylla mig själv som ätit och druckit dåligt och så, men... Green Day ser man ju inte så ofta ;)
Dagen efter såg jag A Day To Remember och blev knockad och svimmade nästan det första som hände :meh: Då höll jag på att ge upp...
 
Sv: bråvalla 2014

Fasen va ballt ändå! Chansen på det var ju ändå inte så stor :p

Haha okej då. Agree to disagree? ;)

Nä alltså jag har aldrig tidigare varit på en konsert med så mycket folk, men har ju ändå förstått att pressen är enorm där framme. Insåg ju bara inte HUR stor för än pressen va för stor för mig när jag, som sagt, var i mitten. Är absolut inte avundsjuk på dig! På macklemore var ju ändå majoriteten av besökarna på Rammstein så det byggdes aldrig upp den pressen. Sen underlättade det nog att jag hade världens längsta kille bakom som höll koll på mig :p

Btw, insåg nu när jag räknade efter att min tidigare countdown inte alls stämmer. Det är ju 170 dagar kvar idag :o
 
Sv: bråvalla 2014

Det är kul att Bråvalla har blivit så populärt, jag är lite restriktiv med att köpa festivalbiljetter efter det som hände med P&L förra sommaren. Förlorade ganska mycket pengar på den festivalen :(
 
Sv: bråvalla 2014

Fast jag kan tycka att det är rätt stor skillnad mellan P&L och Bråvalla. Det var ju allmänt känt att P&L hade det tufft ekonomiskt, och det var ju dessutom BARA den festivalen som det företaget (eller var det ett aktiebolag?) arrangerade, till skillnad mot FKP scorpio som är ett ut av de största företagen inom musikarrangemang i Europa.

Hade själv biljett till P&L förra året och var rätt bitter över deras konkurs, men det gör istället att jag gärna gynnar festivaler än att låta bli att åka dit. Sen kan man ju fundera på om man ska gynna de stora företagen eller de små företagen och vad ens beslut kan leda till. I år satsade jag i alla fall på safe, men mitt alternativ var också Roskilde så då är det ju safe oavsett. Mitt val var alltså inte baserat på tankesättet att "då förlorar jag inga pengar". Däremot är jag så pass bad ass att jag inte har köpt någon extra försäkring som täcker en eventuell återbetalning av biljettkostnaden :p
 
Om jag inte får sålt min biljett ska jag dit! Hade asskoj förra året, missa dock buketräffen p.g.a. att mina sms och samtal inte kom fram, och absolut inte internetuppkoppling. Jag ser verkligen fram efmot Offspring!!!

Jag ska dit med samma gäng som sist, blir runt 10-15st. En anteckning till mig själv är massa desinfektionsmedel!
 
Om jag inte får sålt min biljett ska jag dit! Hade asskoj förra året, missa dock buketräffen p.g.a. att mina sms och samtal inte kom fram, och absolut inte internetuppkoppling. Jag ser verkligen fram efmot Offspring!!!

Jag ska dit med samma gäng som sist, blir runt 10-15st. En anteckning till mig själv är massa desinfektionsmedel!

Vad kul!
Desinfektionsmedel ska jag också ta med! Och toapapper! Förra året var de inte så värst bra på att fylla på med det ju:cautious:
Just nu ser jag mest fram emot Bastille och Imagine Dragons, men det är verkligen en massa bra band och artister som är bokade! Kommer ju inte kunna se alla jag vill se:nailbiting:
 
eller hur, det är nästan dumt med så många scener, man vill vara på alla samtidigt :D

Jag hade inte med mig stövlar förra året, det gör jag ju inte om... och det blir nog inte bil (bor i gbg) detta året utan vi har tänkt att åka tåg, hörde att det lokala bussbolaget bjöd på resor under bråvalla :up:
 
Var där förra året på torsdagen då In Flames och Rammstein spelade:love:. Vi kom dit tidigt och det tog ett bra tag innan de bra banden började spela. Tyckte själva festivalen var lite tråkig och det var väldigt lerigt men fanns iallafall lite saker att kolla på. Showen var supernajs och är jätteglad över att ha sett dem live. (Paramore, Ghost och Macklemore spelade även då har jag för mig)... Men det var så kallt den dagen så det drog väl lite av musten ur en.

Var tex. även på summerburst och gillade det bättre trots att jag är en mer "rock-människa". Fast ååh, Rammstein och In Flames var så underbara!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 451
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 281
Senast: Bison
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
465
Senast: Sirap
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 823
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp