Bred engelsk nosgrimma

LillaGeisha

Trådstartare
Jag håller på att bli lite småtokig. Jag försöker hitta en ren engelsk nosgrimma till mitt kandar som är bredare än den jag har nu och det är stört omöjligt att få tag på utan att köpa ett helt nytt kandar. Varenda nosgrimma här i Sverige ska ju ha massa extra remmar och pryttlar på sig.

Har vi så extra besvärliga hästar här att vi inte längre klarar av att rida dem utan att spänna igen käken på dem :confused: .

Snälla hälp någon. Var eller på vilken hemsida kan jag finna en hederlig engelsk nosgrimma.

Mvh//LG
 
Sv: Bred engelsk nosgrimma

Tack för svaret, har de någon hemsida man kan kolla på och eventuellt köpa ifrån?

Mvh//LG
 
Sv: Bred engelsk nosgrimma

Glöm det, såg när jag tittade lite bättre att du hade bifogat en länk. Tack igen.

Mvh//LG
 
Sv: Bred engelsk nosgrimma

Håller med dig. Jag har försökt hitta ett snyggt träns med engelsk nosgrimma, tycker det är så fult med öglan till achenremmen. Vill dessutom inte ha en megabred nosgrimma eller baklängesknäppning. Jag behöver inte och vill inte dra ihop truten på hästen. Hopplöst! Angående hästarna så tror jag inte att det är dem det är fel på, snarare på ryttarna. (Men det hör inte till tråden egentligen, ursäkta.)
 
Sv: Bred engelsk nosgrimma

Fast jag hittade ändå fler HÄR! ;)

Passiernosgrimman hittade jag på Passiers egen hemsida, men det finns säkert många butiker du kan beställa genom.
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet ett träns med ganska bred engelsk nosgrimma? Alltså som ett kandar, fast vanligt träns.. Eller ett träns med...
Svar
12
· Visningar
1 838
Senast: Sandra78
·
Utrustning Jag har ett nytt kandar i huntermodell, dvs med helt släta, ofodrade remmar i hela huvudlaget. Det är skitsnyggt på min häst och jag var...
Svar
6
· Visningar
1 288
Senast: mily
·
Dressyr jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm...
Svar
6
· Visningar
1 473
Senast: FadeAway
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 637
Senast: Hedwig02
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp