Bred häst söker sadel...

Sv: Bred häst söker sadel...

DU har rätt det är den sidan! Han måste ju uppdatera :mad:

Du har säkert rätt! Men jag vill ju så gärna att den ska vara sänkt:bump: då känns det liksom lite lättare när jag ska presentera idén för min man!! Som undrar när han får lov att spendera några av våra pengar.....
 
Sv: Bred häst söker sadel...

Faktiskt jag som har hand om den sidan egentligen.

Bara att jag inte fått koder m.m. av de som har sidan nu.
 
Sv: Bred häst söker sadel...

Ojsan:o

Nej det är inte lätt att uppdatera om man inte kommer in...

Själv har jag en ytterligt pinsam sida som ligger ute som jag har glömt koderna till och kan således inte få ner..

Och nej ni får inte se...:cool:
 
Sv: Bred häst söker sadel...

:rofl:

Det där måste ju ta priset! Kan du inte få tag på koderna på nåt sätt?
Jag brukar vara snurrig med sånt, men det har jag inte lyckats med hitills. Dock har det hänt att jag fått jaga koderna av de som haft dem innan ett par gånger innna jag fått sparat dem så de inte försvann. :o

Får se när man får koderna till sidan. Just nu har jag haft fullt upp med riddarskapets internationella sida som kom upp igår, eller ja den nya varianten av den kom upp igår.
 
Sv: Bred häst söker sadel...

Jag har provat att kontakta hosten som kan skicka koderna till mailadressen som jag skrev in mig med, som jag inte kommer in på pga att jag glömt mitt log in. Mailadministratören kan i sin tur skicka mail med mina inloggningsuppgifter till min alternativa mailadress som hotmail stängt ner för ca 5 år sedan!

Men jag är lite intresserad av din sida till riddarskapet... kan man möjligen få en url..:)
 
Sv: Bred häst söker sadel...

Har en bred häst och rider i en Lusitanus som jag köpt på Rörmossens araber, väldigt bra sadel som man sitter helt rätt i.

Rörmossen är duktiga på att kunna passa in sadlar, har sett att dom har en Riano på rea nu och dom är också väldigt bra, har haft en sån.

Båda två är Portugisiska sadlar men Luson är bättre som dressyrsadel.
 
Sv: Bred häst söker sadel...

Alkemisten skrev:
Måste sälja min gamla först...Någon som vill köpa en svart Morris&Nolan Dressage 2000 bomvidd 33" säte:17"?d:

Passar den min klotrunda fjord/kallblodstravarkorsning så är jag intresserad. Vi bor ju ganska nära varandra! :)

Immer
 
Sv: Bred häst söker sadel...

Du kan få portugisiske saler spesiallaget etter din hest sin manke-, og ryggform, men det koster litt mer fordi salmakeren må da lage og skjære til lær og bom for hånd, derfor den ekstra kostnaden.

Jeg har en døl som trenger en bom på 110 grader fordi han er størrelse øltønne, og da bestilte jeg en spesiallaget sal til ham.
Vil helst ikke ødelegge rygg og muskulatur på en sal som er litt for trang, og han har fyldig og fin muskulatur over hele ryggen :bump: (blir 5 år nå, begynner oppsitting i løpet av våren når salen kommer. Har bare trent bakkearbeid og litt kjøring med ham, og heller ventet med å belaste ryggen til han var mer utvokst).

Salen jeg har bestilt er en Marjoman Riano som er et merke jeg er forhandler for i Norge:crazy:

Hvis du vil kan du jo leie en slik sal en uke for å teste ut om den passer til din?

Hilsen
Inger Liv Orø
Baroque Import
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bred häst söker sadel...

Jag blir lite nyfiken på hur du sitter i din Wintec, kan du sitta riktigt upprätt, eller fungerar den mer som en allroundsadel (för något mera böjda knän)?? Är det högt framvalv på den, det syns så uselt på bilderna jag sett? Jag är så trött på att man sällan kan få provrida en sadel ordentligt innan köp!!!!! :mad: :mad: :mad:

Har också en pålle med samma problem, många sadlar jag provat vill gärna vicka bakåt och trycka ner och göra gropar i ryggen. Inget kul alls:mad: , har försökt med pad... med varierat resultat...
 
Sv: Bred häst söker sadel...

Jag tycker Wintec Wide'n är rätt "dressyrig", jag får en hygglig sits - iallafall bättre än i den gamla allround-Wintecen jag hade innan (har annars lätt att hamna i stolstíts).

Framvalvet är inte så värst högt, det beror ju också lite på vilket koppjärn man använder. Själv velar jag just nu mellan två koppjärns-vidder - skulle vilja ha ett mittemellan vitt och smalaste lila egentligen...

Jag kan maila dig nån bild om du vill? Mailadress?
 
Sv: Bred häst söker sadel...

Hur ligger din sadel nu???
Ska kanske ha en som är mycket lik din....
Hur ser den ut efter lite användande???


all info tack:D :bow:
 
Sv: Bred häst söker sadel...

Har varit iväg och tränat i helgen, men då blev det bara filmat och inga kort tagna tyvärr. Paddocken är förhoppningsvis klar om ca en månad så då kanske det blir kort tagna på ridning också ;)

Sadeln ligger mycket bra, nu har jag som sagt inte använt den väldigt mycket så har inte sett några långgående verkningar av den. Han kan dock höja ryggen och arbeta ordentligt med länden i den.

Jag återkommer i sommar med mer rapport om hur den ser ut efter lite mer användande.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: liiinnea
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
419
Senast: MiaMia
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 070
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 673
Senast: Mogge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp