Breda bilar

vinkelina

Trådstartare
Med tre barn som om ett år alla skall sitta bakvända behöver vi en annan bil. Har idag en saab 9-5 och de går men är vääääldigt trångt redan med två bakåtvända och ett babyskydd bak.

sneglat lite på 7 sittsiga bilar men många av dem har då nästan ingen baklucka vilket vi är i behov av då vi har dubbelvagn

så vilka bilmodeller är breda? Gärna kombi
 
VW sharan har tre ”riktiga” separata säten i baksätet och stor baklucka när de två extra sätena är nerfällda☺️ Inte kombi iofs, men kombis med bra baksäte verkar inte existera🤷🏼‍♀️
 
Säger också VW sharan. Har själv en touran och är supernöjd men med tre ungar hade jag köpt en sharan istället.
 
Jag har en toyota verso sjusitsig, tre separata säten bak och iaf i mitt tycke stort bagage när extrasätena är nedfällda!
 
Peugeot Rifter.

Small-15403-PEUGEOTRifter-760x1140.jpg
 
Älskar vår Sharan! MASSOR av plats! Vi har två bakåtvända stolar och 1 utav oss vuxna brukar åka mellan barnen på långtur om det behövs lite ”pausunderhållning” och man sitter ledigt trots två klumpiga stolar.
I somras åkte vi långtur med 3vuxna och 4 ungar plus barnvagn utan bekymmer. vi drar mkt husvagn med vår också och den är kanon att dra med och inte så farligt törstig. Drar 1,1 med 2200kg husvagn bakom och fullpackat upp till taket. Vid normal körning utan släp ligger den på ca 0,7/mil. Vi har en diesel, 4wd och automat.
Tycker det är klart grymmaste familjebilen på marknaden.
 
Vi har en Skoda Superb. Det sägs att det är typ den rymligaste kombin, men ska man få in tre bakåtvända stolar så får man nog ändå inte välja de största stolarna, särskilt de med isofix. Vi har två besafe, en bakåtvänd och en framåt och i och då får man vara bra smal om man ska få ner ändan mellan dem.
Men om vi hade haft typ britax maxway eller nån annan smalare stol så hade det nog kunnat funka med tre bak.
 
Audi Q7 funkar med tre bakvända, och har stort bagage med de bakre stolarna nerfällda.

VW sharan som flera skriver passar också perfekt in på beskrivningen.

Har haft bägge men som familjebil är sharanen några snäpp vassare tack vare skjutdörrarna och inte lika klumpiga dörrar.
 
Audi Q7 funkar med tre bakvända, och har stort bagage med de bakre stolarna nerfällda.

VW sharan som flera skriver passar också perfekt in på beskrivningen.

Har haft bägge men som familjebil är sharanen några snäpp vassare tack vare skjutdörrarna och inte lika klumpiga dörrar.
Skjutdörrar är helt fantastiskt när man har småbarn!
 
Vi har en Skoda Superb. Det sägs att det är typ den rymligaste kombin, men ska man få in tre bakåtvända stolar så får man nog ändå inte välja de största stolarna, särskilt de med isofix. Vi har två besafe, en bakåtvänd och en framåt och i och då får man vara bra smal om man ska få ner ändan mellan dem.
Men om vi hade haft typ britax maxway eller nån annan smalare stol så hade det nog kunnat funka med tre bak.

Vi har också en superb och en Besafe med isofix och en Axkid minikid utan isofix i baksätet. Det hade aldrig gått att få in tre Be safe-stolar där bak oavsett isofix. Men tre Axkidstolar hade inte varit några som helst problem. Så ja det är verkligen skillnad på olika stolar!
 

Liknande trådar

Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 493
Senast: Guldaskig
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 956
Senast: alazzi
·
Övr. Hund I lite desperation vänder jag mig till buke då sambon satt ultimatum (ett ändå förståeligt sådant) angående valpen vi har hemma och...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
14 567
Senast: Halali
·
Övr. Hund Hur perfekt måste ens liv vara för att det ska vara okej att skaffa hund? Jag menar - hur anpassat till hunden måste livet vara för att...
2
Svar
23
· Visningar
3 673
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp