Breda dressyrnosgrimmor

Deimion

Trådstartare
Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit och tittat på OS XL-soft nosgrimman länge nu och är oerhört nära på att klicka hem ett OS München med en sådan nosgrimma. :love:

Deras andra 5 cm breda nosgrimma tycker jag upplevs alldeles för smal utan fodringen, men problemet är att det verkar knappt att gå och få tag på XL soft nosgrimman i Sverige, så jag går i planerna på att klicka hem ett från Tyskland.

Jag skulle vara jätteintresserad av att se bilder på era nosgrimmor och höra era tips. :bow:

178-12.png
 
Sv: Breda dressyrnosgrimmor

Om du bor i siggis så är det ju väldigt nära att köra till Sthlm ridsport och klämma och titta. De har väl typ hela OS och Döberts sortiment där
 
Sv: Breda dressyrnosgrimmor

Aah, tillbringar nästan all min lediga tid där ;) Senast jag var där hade de dock bara den platta modellen av 5 cm nosgrimman, den upplevs betydligt mindre tycker jag. Ska dit en sväng till helgen också och kolla om den finns inne då :)
 

Liknande trådar

Dressyr Jag planerar att beställa ett rundsytt kandar till min häst, men har en del bekymmer för hur jag ska lösa det utan att det passerar...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 363
Senast: Deimion
·
Utrustning Jag letar ett rundsytt träns med en riktigt bred nosgrimma, minst 5 cm till min häst. Tränset bör ha alla spännena i nacken. Har suttit...
Svar
2
· Visningar
1 040
Senast: Deimion
·
Utrustning Jag letar efter ett svart dressyrträns (gärna rundsytt men inget krav) med spännen i mässing och BRED nosgrimma ala 5cm! (Vill inte få...
2
Svar
33
· Visningar
6 012
Senast: Centaur
·
Dressyr jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm...
Svar
6
· Visningar
1 463
Senast: FadeAway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp