Breda halsband till liten hund?

Mia_R

Trådstartare
Jag var nere i Göteborg i helgen och när vi skulle åka hem så var helt plötsligt både halsband och koppel till cockern försvunnet! Nåja, ingen större katastrof, men jag behöver köpa ett nytt men kan inte komma på vilken omkrets det ska ha. :o

Någon med en cocker som vet? Han är engelsk och normalstor hanne. En äldre herre som inte ska ha smalt då det kan gå lite väl vilt till ibland med de yngre, större varulvarna och jag vill inte han ska bli för tuggad på de få gånger som leken slår över. Han kan ha ett väldigt humör emellanåt och när han ryker ihop med den yngste snorvalpen så är han i underläge i både storlek och tyngd även om humöret räcker och blir över! :nailbiting:
 
Den här? :D

IMG_8893.JPG
 
Nej men skämt åt sido. Typ vildsvinshalsband? Eller ett rejält läderhalsband?

Bild på vildsvinshalsband:
IMG_8895.JPG
 
Skulle passa bra ihop med humöret! :rofl::rofl::rofl:
När jag fick hem slyngeln så var farbror så arg att han kunde ta sats över hela tomten för att säga sin mening åt honom. Så många fula ord från en liten hund hade jag nog aldrig hört som då. :o Nu har slyngeln tröttnat på allt ovett och säger ifrån när han tröttnar på att bli uppläxad av någon som är hälften så stor. :meh:

Hundarna fungerar bra ihop annars, men när/om de ryker ihop så är det ju den lille som riskerar att bli biten då slyngeln har mycket päls och på sin höjd blir biten i benet. :cautious:
 
Ja alltså förutom att styra upp ordentligt och träna hundarna. Vilket jag antar att du gör. Så kan det kanske vara skönt med ett bredare halsband ifall att om man har en liten tydlig en :D
Sadelmakare borde kunna göra ett i rejält läder?
 
Ja alltså förutom att styra upp ordentligt och träna hundarna. Vilket jag antar att du gör. Så kan det kanske vara skönt med ett bredare halsband ifall att om man har en liten tydlig en :D
Sadelmakare borde kunna göra ett i rejält läder?
Jag tror det räcker med det jag köpte på Arken Zoo när jag åkte hem. Jag köpte två, ett för vinthundar och ett lite tuffare med nitar. Jag kan korta in bägge om jag behöver modifiera dem lite så jag ska fundera på vilket han får behålla.

Han är en arg liten gubbe, svartsjuk till tusen och blir fullkomligt odräglig om jag inte håller honom kort. Jag blev jätteförvånad att han var så arg på den yngre när han kom hem till oss, den äldre skulle han gå i döden för men den andre är bara något onödigt som vi kunde vara utan. I det fallet så är han helt enig med min ena katt. ;)
 
Jag lämnar tillbaka halsbanden idag. Jag har hittat vad jag tror är tumörer och med tanke på åldern så antar jag att det inte är något att göra men har bokad tid på klinik för undersökning. :cry: Sabla skitjobb, varför ska jag tvunget jobba kontorstider den här och nästa vecka, jag vill ju vara hemma! :arghh: :wtf:

Tur jag har en bra granne som ser till hundarna när jag är på jobbet. :heart
 
Jag lämnar tillbaka halsbanden idag. Jag har hittat vad jag tror är tumörer och med tanke på åldern så antar jag att det inte är något att göra men har bokad tid på klinik för undersökning. :cry: Sabla skitjobb, varför ska jag tvunget jobba kontorstider den här och nästa vecka, jag vill ju vara hemma! :arghh::wtf:

Tur jag har en bra granne som ser till hundarna när jag är på jobbet. :heart

Men usch vad hemskt :heartheart:heart
 
Men usch vad hemskt :heartheart:heart
Tack, det är tungt trots att jag vet att den dagen kommer men jag hoppas det än dröjer en tid. Lika bra att få det kollat så jag får besked om det är något och isf vad prognosen är.

En bekant hade en förhållandevis ung hund som hon tog till veterinären och fick ett tomt koppel med sig hem, helt oväntat och från klar himmel. Jag är iaf förberedd, han är gammal.

Nu ska jag inte börja planera någon avlivning än utan försöka planera frammåt som vanligt och vänta med att ta ut sorgen, så jag har bokat en trimtid veckan efter veterinären. Det går alltid att avboka om det går dåligt men om det inte är så illa så behöver han ändå friseras så han inte blir så blöt och drar in en massa skit nu när hösten är här/vintern förhoppningsvis kommer. :)
 
Då var både veterinärbesöket den 20/11 och trimtiden den 27/11 avbokade. Jag fick åka akut till Ultuna efter jobbet och sedan hem med älskade i en kartong. :cry::cry::cry:

Han hade inte velat gå ut någon av gångerna grannen var till dem idag och han var inte som vanligt vid dörren när jag kom hem utan låg med lätta andetag i sovrummet och reagerade inte när jag ropade. Samma hund som bara för två dagar sedan var så glad att följa med till stallet låg nu stilla och skrek när jag lyfte upp honom.

Jag som nyss bokat rådjursrevben och tänkte jag skulle ta fram lite köttfärs till honom och var så glad när jag äntligen fick åka hem har sedan dess gråtit i timmar. :cry::cry::cry:

Tyvärr var jag inte ensammen med eländet, storgråtande släpptes jag in av några andra som var där akut med en hund och när jag skulle betala innan avlivningen så kom ett annat par storgråtandes med en liten terrier som var död. :(

Det har inte varit någon äntligen fredag ikväll. Han fattas mig. Jag hatar att jobba kontorstider. :arghh:
 
Beklagar sorgen @Mia_R
Det är så tufft för den som blir kvar när det är oväntat och plötsligt, men jag inbillar mig att det är bättre för dem att det går snabbt ❤
 
Tack. Idag ska jag plocka ihop hans saker, tvätta täckena och lägga bort. :cry:
Det går aldrig riktigt att förberedda sig för det tomrum de lämnar efter sig. Jag beklagar känns så litet i sammanhanget. Men det finns inte mycket som kan sägas för att lindra sorgen. :cry:
 
På ett sätt är jag tacksam att det blev ett snabbt beslut, jag önskar bara att jag fått vara hemma mer den här veckan så jag hade kunnat åkt in tidigare. Jag förstod ju vad som höll på hända igår och att det var det enda jag kunde göra för honom, låta det ta slut och sitta hos honom tills det var över. :cry: :heart

Jag vet vad jag måste göra idag men jag har så svårt att börja, helst vill jag inte ens kliva upp ur sängen utan bara ligga kvar och gråta, eller ännu hellre dra täcket över huvudet och låtsas det aldrig har hänt men det går ju inte. Jag har andra djur att ta hand om, saker att tvätta och packa ihop och ta hand om lille Hebbe även om det tar emot. :(

Blä för att vara rationell och praktisk jämt. Det gör så förbannat ont att förlora de man älskar! :arghh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp