"Breda" kläder till småbarn

Luktpion

Trådstartare
Jag har en rätt stor 6-månadersbebis som jag har lite problem att hitta rymliga kläder åt. Nu senast köpte jag tre pyjamasar på HM där det inte går att stänga knä-knappen eftersom det då blir för tight... Finns det något märke eller kedja som generellt har lite rymligare kläder? Det är ju lite tråkigt att behöva köpa kläder i för stor storlek så att armar och ben är jättelånga. :down:
 
Min yngsta var väldigt stor och hms kläder har aldrig funkat på henne. Dom är väldigt långsmala i passformen. Lindex och kappahl har fungerat bättre men oftast köpte jag villervalla, molo, mini rodini osv.
 
Min yngsta var väldigt stor och hms kläder har aldrig funkat på henne. Dom är väldigt långsmala i passformen. Lindex och kappahl har fungerat bättre men oftast köpte jag villervalla, molo, mini rodini osv.

Tack för tipset, då ska jag inte försöka mig på att beställa via HM mer. :) Tycker du att Villervalla m.fl hade ännu bättre passform till större bebisar än Lindex och Kappahl eller köpte du dem mer för att du tyckte att de hade finare kläder?
 
Tack för tipset, då ska jag inte försöka mig på att beställa via HM mer. :) Tycker du att Villervalla m.fl hade ännu bättre passform till större bebisar än Lindex och Kappahl eller köpte du dem mer för att du tyckte att de hade finare kläder?
Jag köpte dom nog mer för att dom hade finare kläder. Däremot så har villervallas leggings blivit smalare i passformen numera (min yngsta är 5). Men undvik hm framförallt, även Åhléns kunde ibland ha väldigt långa kläder.
 
Jag köpte dom nog mer för att dom hade finare kläder. Däremot så har villervallas leggings blivit smalare i passformen numera (min yngsta är 5). Men undvik hm framförallt, även Åhléns kunde ibland ha väldigt långa kläder.

Ok! HM och Åhléns stryker vi. Jag avskyr smala kläder, helst skulle det vara nittiotalsstuk mysdesign på kläderna. :D Jag köpte två gamla sådana set på Tradera och de används flitigt. Får kanske börja sy själv om jag ska få tag i SÅ rymliga kläder.
 
Ok! HM och Åhléns stryker vi. Jag avskyr smala kläder, helst skulle det vara nittiotalsstuk mysdesign på kläderna. :D Jag köpte två gamla sådana set på Tradera och de används flitigt. Får kanske börja sy själv om jag ska få tag i SÅ rymliga kläder.
Ja bebisar behöver inte ha tajta kläder så jag förstår dig precis 🙂 hoppas du hittar något bra!
 
HM är om sagt väldigt smala, min stora tjej som är 4 nu har aldrig kunnat ha dem trots helt normal tillväxt. Däremot lillasyster som är liten och tunn sitter de utmärkt på. Polarn och pyret är rätt breda/stora i storlekarna.
 
Jag har ett ”normalstort” barn och hm är ändå ofta för litet så jag handlar aldrig där. Jag gillar Lindex, Kappahl och Polarn. Även Lidl har funkat hyffsat. Jag har snöat in på mysbyxor, köper i princip aldrig jeans, tycker mysbyxor eller ev leggings ser ut att sitta skönt och ledigt!
 
Håller med övriga om att H&M är små i storlekarna.
Polarn & pyret har störst kläder av de märken vi har provat. Brukar gå enkelt att hitta fina kläder begagnat och de har också bra andrahandsvärde (jämfört med många andra barnkläder).
 
Polarn och pyret är bra. De har ofta vikbara muddar och förlängningar i grenen och såna saker så barnen kan ha kläderna även när de blir längre (för de behöver ju inte få bredare kläder lika ofta som de behöver få längre kläder).
 
Me&I Kappahl och Lindex har överlag rymligare kläder.
H&M är perfekt till min pinnsmala åttaåring och fungerar till 11-åringen om man går upp ngn storlek mot alla andra klädkedjor.
 
Min äldsta som är en spinkis har jämt varit för smal för Pop i ”rätt” storlek så tipsar om dem jag me! Att det finns massor i bra kvalitet att få tag på begagnat är extra bra!
 
Geggamoja har rymliga kläder med bra muddar som inte skär in i magen. Bra kvalitet som håller länge.

Gällande Lindex så tycker jag att deras kläder är ok, men det stör mig att deras kläder som riktar sig mot flickor är så mycket mindre än pojkkläder i samma storlek. Samma på HM tror jag?
 
Polarn, molo och mini rodini har rymliga kläder. Lindex något smalare och H&M är väldigt smala. Lindex har riktigt dålig kvalite på vissa kläder så rekommenderar det inte. Polarn och mini rodini är däremot värt att köpa, finns dessutom en stor andrahandsmarknad både för köp och sälj.
 
Tycker att mini rodini är ngt bredare än andra märken, på min långsmala bebis blir de för breda tyvärr 😜 Han växer ur dem på längden innan han fyllt ut dem liksom 😆 finns mkt på tradera! 👌🏻
Och ja, undvik hm, katastrof i storlekarna! Jag köper alltid en storlek större än vad han har, och knappt det funkar.. Han har precis börjat med 74 i övriga märken, i hm är 80 tajt (både bredd och längd..) 🙈
 
Vi har två ”avlånga” barn och jag upplever att Newbiekläderna är jättebreda och rymliga. Byxor och bodys är ofta pösiga på våra barn.
 
Jag hade ett bredare barn och polarn och pyret hade absolut bäst form för henne. I andra hand kapp ahl. Lindex och cubus funkade. Köpte (köper) mycket på loppis i de här märkena.
 
Tack för alla svar! Nu har jag lite koll på vad jag ska satsa på för kedjor och märken. :) Är det någon som har koll på hur Maxomorra är?

Vi har fått lite kläder från Polarn o pyret i present och det var jättebra kvalitet men känns så dyrt att köpa även begagnat när de kläderna vi använder mest är mys-kläder som vi köpt för typ 20 kr/st :D
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 152
Senast: LiviaFilippa
·
BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 316
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Squie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 661
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp