Mia_R

Trådstartare
Mitt abb hos Telia går ut nu i höst och jag vill få förslag på bra leverantörer till vettiga priser. Är det någon som har erfarenhet av Ownit? Enligt Telenor kan jag få mobilt bredband, men det verkar ju rätt korkat när jag redan har betalat och fått fiberanslutning till huset sedan 2 år tillbaka.
 
Mitt abb hos Telia går ut nu i höst och jag vill få förslag på bra leverantörer till vettiga priser. Är det någon som har erfarenhet av Ownit? Enligt Telenor kan jag få mobilt bredband, men det verkar ju rätt korkat när jag redan har betalat och fått fiberanslutning till huset sedan 2 år tillbaka.
Alla jag känner väljer Bahnhof. Prisbilderna är ganska lika för samma typ av tjänst dock.
 
Vi har bytt från bredband 2 till Tele2 för någon vecka sedan. Vi fick väldigt mycket bättre erbjudande hos Tele2 pga av min sambo har sitt mobilabonnemang där redan. Sen är han väl rätt duktig på att prata sig till saker med kanske.
Men vi jämförde alla vi kan ha och Tele2 erbjöd bäst pris.
 
Mitt abb hos Telia går ut nu i höst och jag vill få förslag på bra leverantörer till vettiga priser. Är det någon som har erfarenhet av Ownit? Enligt Telenor kan jag få mobilt bredband, men det verkar ju rätt korkat när jag redan har betalat och fått fiberanslutning till huset sedan 2 år tillbaka.
Vi har fiber och betalade 400kr/mån men kör med Telenors mobila bredband nu som kostar 69kr/mån som tilläggsabbonemang till mitt mobilabonnemang. Jag har familjeabbonemang med flera användare där det mobila bredbandet är en av användarna.

För oss som streamar tv, använder mobilerna och bara har ett barn som gamear funkar det mobila bredbandet jättebra.
 
Mitt abb hos Telia går ut nu i höst och jag vill få förslag på bra leverantörer till vettiga priser. Är det någon som har erfarenhet av Ownit? Enligt Telenor kan jag få mobilt bredband, men det verkar ju rätt korkat när jag redan har betalat och fått fiberanslutning till huset sedan 2 år tillbaka.
En viktig faktor i frågan mobilt bredband eller fiber är hur bra mottagning du har för det mobila. Där vi bor är det dålig mottagning för mobiler och mobilt bredband var uselt det år vi var tvungna att använda oss av det. Så för oss är det enda som fungerar ok via fiber. Vilken operatör vi har, ingen aning för det sköter sambon.
 
Eftersom jag bor i BR så har jag Ownit som alla andra i huset. Vet inte om man kan byta numera. Jag tycker de är hyfsade, helt ok kundtjänst vid behov och håller utlovade hastigheten. Iofs är det långsammare upp än ner. Betalar drygt 200 kr som ingår automatiskt i avgiften. Jag har bas 100/100 vilket är helt ok eftersom jag inte gamar.

Hade Banhof när jag bodde i Bollnäs och samma sak där, ok kundtjänst och få avbrott. Samt utlovad hastighet. Där var det dock kopplat till stadsnätet.
 
Mitt abb hos Telia går ut nu i höst och jag vill få förslag på bra leverantörer till vettiga priser. Är det någon som har erfarenhet av Ownit? Enligt Telenor kan jag få mobilt bredband, men det verkar ju rätt korkat när jag redan har betalat och fått fiberanslutning till huset sedan 2 år tillbaka.
Har Ownit sedan flera år tillbaka. Har aldrig krånglat eller varit några problem, streamat tv som alltid fungerat.
 
Skulle ju aldrig välja mobilt bredband om jag har fiber som möjlighet. Fiber kommer alltid vara stabilare. Märkligt dock att du inte kan få telenor som leverantör på fiber med?
Banhof är väl de som varit mest måna om sina kunders data, vilket är ett stort plus för mig.
 
Någon rekommenderade Tele2. Jag skulle aldrig använda dem efter att de gick runt i området och ljög om fibernätet samt hur deras prisbild såg ut. Kollade upp saken och det här visade sig ske på flera ställen i landet så inte endast en enstaka säljare som slirade på sanningen.
Bytte själv från Bredband2 (som jag var nöjd med) till Telia för ett tag sedan då jag fick ett bra samlingserbjudande från dem på fibern och telefonen (är vrång med telefonen och vill ha Telia där för täckningens skull)
 
Mitt abb hos Telia går ut nu i höst och jag vill få förslag på bra leverantörer till vettiga priser. Är det någon som har erfarenhet av Ownit? Enligt Telenor kan jag få mobilt bredband, men det verkar ju rätt korkat när jag redan har betalat och fått fiberanslutning till huset sedan 2 år tillbaka.
Jag skulle kolla in denna sida .. Knappa in din adress så kan du se vilka tjänsteleverantörer som finns att välja på hos dej. Lite beroende på om du bara vill ha bredband eller bredband + tv.
https://www.bredbandsval.se/
 
Jag har inte för avsikt att skaffa mobilt bredband då jag har redan betalat och fått fiber installerat i huset, så det är inget alternativ i sig. Det enda som intresserar mig är hur nöjda ni är med era leverantörer, jag tänker inte skaffa eller byta mobilabb heller för att få några rabatter.
Jag skulle kolla in denna sida .. Knappa in din adress så kan du se vilka tjänsteleverantörer som finns att välja på hos dej. Lite beroende på om du bara vill ha bredband eller bredband + tv.
https://www.bredbandsval.se/
Jag har redan kollat den sidan och Allente är en stark kandidat men jag vill ha in fler personliga erfarenheter av diverse bolag ni haft/har. :)
 
Jag har inte för avsikt att skaffa mobilt bredband då jag har redan betalat och fått fiber installerat i huset, så det är inget alternativ i sig. Det enda som intresserar mig är hur nöjda ni är med era leverantörer, jag tänker inte skaffa eller byta mobilabb heller för att få några rabatter.

Jag har redan kollat den sidan och Allente är en stark kandidat men jag vill ha in fler personliga erfarenheter av diverse bolag ni haft/har. :)
Då jag jobbar inom fiberbranchen .. skulle jag välja tjänsteleverantör så skulle jag kolla upp Allente, Bahnhof och Ownit...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har dragits med tidvis ganska rejäl smärta vid ridning under flera år. För ett par år sen sökte jag hjälp genom sjukvården och då...
Svar
8
· Visningar
470
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
2 935
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 543
Senast: MML
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 773
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp