bredband..??

Skogstokig

Trådstartare
Jag ska flytta till en studentlägenhet och ska då också beställa bredband. De finns ett specialerbjudande från det bolaget som levererar bredband till just de husen. Det kostar då 99:- i månaden men det står "6,0 GB trafik/månad". Vad innebär detta? :confused: Jag förstår ju att det betyder att man inte kan surfa hur mycket som helst. Men hemma har vi alltid haft fri trafik så jag har inget att jämföra med.. Hur mycket kan man surfa när det är 6 GB/månad?
Väldigt tacksam för svar :crazy:
 
Sv: bredband..??

Jag tycker 6GB/månad är väldigt lite. Det går utmärkt att surfa hyfsat vanligt, läsa mail och sånt utan att behöva tänka på kvotan. Som ett exempel: du kan läsa ungefär 9000-10000 bukesidor per månad om du bara buke-surfar.

Men så fort man gör något "ovanligt" som att ladda hem program, musik och filmer (freeware eller köpta) eller en massa stora pdf-filer (inte helt ovanligt i universitetsvärlden - i alla fall inte den jag kommer ifrån) så kan det bli tajt. Och man kan till exempelvis göra slut på sin kvota genom att kolla på 60 stora youtube-filmer...
 
Sv: bredband..??

shit :eek: är det så lite..:(
Fast det är klart.. Så mycket gör jag egentligen inte på internet.. Det är mest buke, lunar och msn. Om det inte är något speciellt jag ska kolla upp. Men jag vet ju inte hur mycket det blir sen när jag börjar plugga :crazy:
Det kostade 295:-/månad (om jag minns rätt..) att ha fri trafik. Nog skulle det ju vara skönt att slippa oroa sig för att göra slut på kvotan.. Men inte har jag råd med så mycket extra i månaden :(
 
Sv: bredband..??

det var dyrt tycker jag!
finns det inga andra bolag att välja mellan?

jag betalar 185:- för fri trafik, det fanns även ett erbjudande om max 20 gb/månad som alltså kostade ännu mindre..
men det skiljer väl från stad till stad..

personligen skulle jag välja fri trafik och försöka dra ner på något annat. jag skulle aldrig klara mig med 6 gb/månad..
 
Sv: bredband..??

Om det inte är någon bindningstid kan du ju prova det billigare alternativet i början och se om det räcker till.
 
Sv: bredband..??

FeatherCloud: Jag måste verkligen kolla upp om det finns något billigare alternativ. Hoppas det finns något liknanade som det du har i Umeå också :crazy: 185:- känns ju helt ok för fri trafik :)

Moiran: Jo jag ska nog göra så om jag inte har hittat något billigare förrän jag flyttar :) Jag tror inte att det var någon bindningstid.. hoppas inte det iaf :crazy:
 
Sv: bredband..??

FeatherCloud: Jag måste verkligen kolla upp om det finns något billigare alternativ. Hoppas det finns något liknanade som det du har i Umeå också :crazy: 185:- känns ju helt ok för fri trafik :)

Moiran: Jo jag ska nog göra så om jag inte har hittat något billigare förrän jag flyttar :) Jag tror inte att det var någon bindningstid.. hoppas inte det iaf :crazy:


Nu vet inte jag vilka möjligheter just den fastigheten har, men Umeå Energi säljer nåt som de kallar: Internet FRI privat
Ingen bindning, fri surfning och just nu 0kr startavg och 149kr/mån för de som ej är elkunder. Det står tyvärr inget om vilken bandbredd det är. 3mån uppsägning.

Låter väl OK tycker jag.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej, jag är inne på banorna att köpa min första häst. Och undrar ungefär vad det skulle kosta i månaden? Samt vad det är man behöver...
Svar
16
· Visningar
1 923
Senast: Rialavargen
·
Hästmänniskan Kostnadsförhandlingar med vänner Skriver åt en vän som vill vara anonym: Person X har en medryttarhäst som hon rider 2 dagar i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
5 603
Senast: Tassa
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 542
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok När jag började rida Tant, stod hon på stall O. Det var nära mig, fanns litet ridhus (20*40m) och STOR paddock (40*70m, typ). Dock var...
Svar
12
· Visningar
2 662
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vi som pluggar del VII
  • Att bjuda någon?
  • GVFÖ 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp