Breeders-anslutning

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Carrielaine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 015
C

Carrielaine

Funderar på om jag sak ansluta mitt föl till Breeders. Är inte så insatt, men har läst lite o tycker att det verkar vettigt. dessutom Kan man ju alltid ansluta nu o sen låta det rinna ut i sanden om fölisen inte lever upp till kraven.

Hur gör ni? Ansluter ni redan vid registrering eller ansluter ni senare+ Ellr tycker ni att Breeders bara är för dom stora uppfödarna?

Sv: Breeders-anslutning

Ta och anslut nu-senare-mkt dyrare!Även en fördel om du vill sälja din uppfödning.Inget säger ju att du MÅSTE dit och delta...

Vad kostar det att ansluta nu mot senare då? Har en tvåveckors hingstunge hemma så det är intressant att få veta...

Citat från Swede Horse hemsida
"Vid betäckning från och med 2002 är det uppfödaren/hästägaren som vid inregistrering av häst hos ASVH, via betäckningsrapport alt. registreringsansökan, anger om hästen ska anslutas till Breeders Trophy.
Att ansluta ett föl kostar 375 kr (inkl. moms 75 kr).

Häst som ej anslutits som föl kan efteranslutas mot förhöjd avgift enligt nedan

Ettåring, anslutning mellan 1/3 – 31/12 1250 kr (inkl. moms 250 kr)

Tvååring, anslutning senast 31/12 2500 kr (inkl. moms 500 kr)

Treåring, anslutning senast 31/12 3750 kr (inkl. moms 750 kr)

Fyraåring, anslutning senast 31/12 5000 kr inkl. moms 1000 kr)

Fem- sexåring, anslutning före kvalstart 6250 kr (inkl. moms 1250 kr)"

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 003
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 515
Senast: Sedna
·
Samhälle Såg att @Görel tipsat om denna på annat håll men den är för intressant att inte få en egen tråd. Intressant i betydelsen hur ett - vad... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 791
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 409
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka