Brevduva på besök

Shaggy

Trådstartare
Vi har fått en ny invånare i stallet, en brevlåda. Den flyttade in för några veckor sedan, försvann igen och har nu återkommit.
Hur gör man? Ignorerar den, försöker leta upp ägaren eller något annat.
 
Vi har fått en ny invånare i stallet, en brevlåda. Den flyttade in för några veckor sedan, försvann igen och har nu återkommit.
Hur gör man? Ignorerar den, försöker leta upp ägaren eller något annat.
Ursäkta men det var nog det bästa jag läst idag. :rofl::rofl::rofl:

Misstänker att det är någon form av autocorrect med tanke på titeln på tråden.

Jag har för mig det funnits duvor i något stall jag hållt till i med om det gjordes något särskilt det tror jag inte, men kan ej säga om det var riktiga brevduvor eller inte.
 
Ursäkta men det var nog det bästa jag läst idag. :rofl::rofl::rofl:

Misstänker att det är någon form av autocorrect med tanke på titeln på tråden.

Jag har för mig det funnits duvor i något stall jag hållt till i med om det gjordes något särskilt det tror jag inte, men kan ej säga om det var riktiga brevduvor eller inte.
Autocorrect är hopplöst
Den här har ring på benet så den har en ägare. Har dock inte kunnat läsa ringen och har hört att de är totalt ointresserade av de som flyttar hemifrån.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Autocorrect är hopplöst
Den här har ring på benet så den har en ägare. Har dock inte kunnat läsa ringen och har hört att de är totalt ointresserade av de som flyttar hemifrån.
Om jag inte missminner mig nu har jag sett duvor på stan som varit ringmärkta, jag har för mig att det är något för att hålla reda på dom, men jag vet inte. Kanske någon här som vet mer?
 
Vi har fått en ny invånare i stallet, en brevlåda. Den flyttade in för några veckor sedan, försvann igen och har nu återkommit.
Hur gör man? Ignorerar den, försöker leta upp ägaren eller något annat.
Googlade och hittade brevduvesport. Kolla deras hemsida, de har bra info!
 
Autocorrect är hopplöst
Den här har ring på benet så den har en ägare. Har dock inte kunnat läsa ringen och har hört att de är totalt ointresserade av de som flyttar hemifrån.
Tyvärr lite sent svar, men ifall den är kvar.

Jag har precis haft en vilsen brevduva hos mig.
Tyvärr försvann den igen innan ägaren hann komma och försöka fånga in den.
Han berättade också att han förlorat en till duva, en av hans bästa tävlingsduvor. Men han hoppades fortfarande att den skulle dyka upp någonstans...

Så min uppfattning är att de inte alls är ointresserade. Ofta kan det vara en tävlingsduva som flugit vilse under tävling.

Nedanstående förutsätter att detta gäller Sverige, men:

http://www.brevduvesport.net/
Där kan man hitta lite fakta, ringlistor (ägarlistor), efterlysning av duvor osv.
Även om man inte ser hela ringnumret kanske man kan utläsa de försa siffrorna, det kan leda till till vilken klubb duvan tillhör.
Jag hittade inte hela numret i ringlistan. Men den lokalklubben hjälpte mig att få kontakt med ägaren.
 
Vi hade också en brevduva som flyttade in i stallet för många år sedan, den hade flugit vilse under en tävling :D Vi kontaktade brevduvesport och gav dem numret på ringen, och sedan kom en glad ägare och hämtade sin duva.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 617
Senast: Hellhound
·
Hästhantering Jag har hamnat i en situation som gör mig väldigt uppgiven och vet jag inte vad jag ska ta mig till. Min häst står i ett underbart...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 259
Senast: SiZo
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 334
Senast: kubikmeter
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 271
Senast: Jahaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp