Bukefalos 28 år!

Brewskival?

Nej idag vankas det lite inledande Malmöfestival... (och i kväll förstås spännande tv-häng med VM i hoppning) men rapportera gärna om besöksvärdet och speciella fynd! Så finns det ju ev. en chans i morgon också för en som har hyggligt nära dit.
 
Alla eventuella surpriser vid öppningsdags försvinner i fjärran, med en timmes tågförsening. Stående med några hundra andra i gången med toa, AC och flera dörrar ur funktion.

Jag borde lärt mig. Aldrig tåg till något ens vagt tidskritiskt.
 
Det blev bra till slut. Underbart väder (litet i bästa laget egentligen), skön stämning, alldeles lagom mycket folk. Och kanske... 200-220 kranar, varav många sorter byttes under dagen. Kanske 300 öl totalt. Överrepresentation på suröl och imp stout vilket passade mig som handen i handsken. :bow:
Bra street food från ett tiotal vagnar, kanske litet högt pris bara (150 kr genomgående).
Och väldigt trevligt bryggarhäng i Nessies källare framåt natten, med grymt hög stämning! :banana:

Jag fick provat litet färre än jag hoppats, runt 20-25. Lägger bilder när jag är vid dator isf mobil.
 
Det blev bra till slut. Underbart väder (litet i bästa laget egentligen), skön stämning, alldeles lagom mycket folk. Och kanske... 200-220 kranar, varav många sorter byttes under dagen. Kanske 300 öl totalt. Överrepresentation på suröl och imp stout vilket passade mig som handen i handsken. :bow:
Bra street food från ett tiotal vagnar, kanske litet högt pris bara (150 kr genomgående).
Och väldigt trevligt bryggarhäng i Nessies källare framåt natten, med grymt hög stämning! :banana:

Jag fick provat litet färre än jag hoppats, runt 20-25. Lägger bilder när jag är vid dator isf mobil.


Låter helt fantastiskt!
 
Det blev bra till slut. Underbart väder (litet i bästa laget egentligen), skön stämning, alldeles lagom mycket folk. Och kanske... 200-220 kranar, varav många sorter byttes under dagen. Kanske 300 öl totalt. Överrepresentation på suröl och imp stout vilket passade mig som handen i handsken. :bow:
Bra street food från ett tiotal vagnar, kanske litet högt pris bara (150 kr genomgående).
Och väldigt trevligt bryggarhäng i Nessies källare framåt natten, med grymt hög stämning! :banana:

Jag fick provat litet färre än jag hoppats, runt 20-25. Lägger bilder när jag är vid dator isf mobil.
Är det ett återkommande arrangemang? Blev bra sugen att åka…
 
Låter helt fantastiskt!
Mitt intryck också. Dessutom är det ju ett arrangemang som per definition kretsar runt alkohol, men jag såg inget ordningsstörande öht. Inte inne på området, inte utanför, och i stan som helhet tror(!) jag inte att just dessa kanske 2000 pers hör till de som utmärker sig en fredagkväll. Inne på området såg jag inte någon som var mer än salongsberusad, och inte antydan till bråk, gruff eller liknande.

Idag är festivalområdet öppet litet senare och fler besökare väntas, men jag hoppas att den goda stämningen består.
 
Några av höjdpunkterna imho var...
  • Bianca Black berries marshmallow lassi gose (Omnipollo, SE) - En härligt krämig fruktjuice serverad med bär-is-smoothie på toppen. 4,5/5
  • Sofia (Penyllan, DK) - Vildjäst och rätt komplex, lagrad 7 år på champagnefat. 4,25/5
  • Malaphor (Transient Artisan Ales, USA) - Passionsfruktorgie med överraskande hög sötma. 4,25/5
  • The Floor is Guava (Brew York, UK) - Kokosen rundar av den syrliga guavan fint, med en litet träig ton från Sabro humlen. 4,0/5
  • Knight Moves (Browar Stu Mostów, PL) - Krämig och precis lagom söt pastry stout. 4,25/5
  • Edmond's Heirloom: TE (7venth Sun / Voodoo Brewing, USA) - Tyngsta pastry stouten jag smakade, underbar med framträdande BA-karaktär och gott om vanilj. 4,5/5
6st.JPG
 

Liknande trådar

Mat Brewskival (ölfestival) i Helsingborg i helgen, någon mer som ska gå? :banana...
Svar
4
· Visningar
509
Senast: Snubbelfot
·
Fritid Huxflux ska jag på julbordskonsert första gången i mitt liv och Helsingborg av alla ställen. Ska se Martin Rolinski :love1: med Tess 🤩...
Svar
6
· Visningar
446
Senast: jemeni
·
Tävling https://www.malgretout.dk/edition-77-dyrlaege-og-overdommer-staevneformatet-skal-simplethen-laves-om/ Fick upp detta artikel i mitt...
2
Svar
34
· Visningar
2 562
Senast: skiesabove
·
Relationer Jag träffade en granne på ICA idag. Vi ska träffas några stycken med barn och grilla whamburgare på söndag och jag sa till grannen att...
2
Svar
32
· Visningar
3 755
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp