bridongbett?

Har en ponny som spottar ut allt som inte är bridongbett. Han är jättekräsen på för tjocka bett men vårat smala, mässingsfärgade bridongbett går han och tuggar o suger på. Tycker jättebra om det, rider min storing på ett liknande bett fast det är ett tredelat muffbett.
De hästar jag har haft har trivts bäst på tunnare bett, det är mindre plats där inne än man tror.
 
jag rider två av mina hästar på bridong bett och tycker det funkar jättebra men det är ju ingen större skillnad på birdong och vanligt tränsbett bara mindre ringar och i vissa fall smalare
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett skarpare bett till min valack då han blir för stark för dottern när de rider ut. Han bestämmer då tempot själv om de ska...
Svar
10
· Visningar
865
Senast: Sesca
·
Dressyr Har nån gång sett eller fått för mig att man inte får ha röd rosett inne på banan när man tävlar dressyr. Alltså att man kan ha den på...
Svar
3
· Visningar
349
Senast: Amanda_F
·
Träning Hej från Sörmland! 🌸 Vi har fått en ny stallplats där utebanan har gummiflis (vet allt gällande miljöpåverkan så behöver ingen läxa i...
Svar
5
· Visningar
604
Övr. Katt Hej! Vi funderar på att skaffa ett GPS-halsband till vår utekatt och undrar vilka erfarenheter ni har av sådana. Vilket är mest prisvärt...
2
Svar
33
· Visningar
1 120
Senast: Emmmmma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp