bridongbett?

Har en ponny som spottar ut allt som inte är bridongbett. Han är jättekräsen på för tjocka bett men vårat smala, mässingsfärgade bridongbett går han och tuggar o suger på. Tycker jättebra om det, rider min storing på ett liknande bett fast det är ett tredelat muffbett.
De hästar jag har haft har trivts bäst på tunnare bett, det är mindre plats där inne än man tror.

jag rider två av mina hästar på bridong bett och tycker det funkar jättebra men det är ju ingen större skillnad på birdong och vanligt tränsbett bara mindre ringar och i vissa fall smalare

Liknande trådar

Utrustning Har en hoppsadel som glider fram på hästen, märks främst just när vi hoppar. Sadeln är utprovad av sadelprovare med bra rykte. Har ni...
Svar
6
· Visningar
513
Senast: Silje
·
Utrustning Nån som testat? Hur är de och storlek och passform jämfört med Horseware?
Svar
2
· Visningar
570
Senast: EZMK
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
935
Senast: fio
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka