Brigadör 1051, Prestige VDL 1011

S

sippan

Någon som kan berätta mer om dessa två? Brigadör är ju alldeles nyligen godkänd så jag förstår att det inte finns några avkommor. Någon som sett honom live, kanske?

Avkommor efter Prestige?

Tess
 
Jag har sett Brigadör i Falsterbo och i Breeders. Han verkar väldigt mogen och säker för sin ålder. En fin häst, även om han kanske inte har så jättestark könskaraktär.
 
Prestige VDL 1011

Presige har lämnat sverige. Det var i fredags, menar jag.
Jag slog vad, för inte så länge sedan, att han skulle lämna landet, inom en inte allt för snar framtid....
Jag hade rätt på Bugatti Hilltop, och nu på Prestige.
Det är bara att gratulera de som har använt dessa!

Avkommorna efter Prestige har jag bara gott att säga om.
Prestige har "lyft" föl u. lågställda ston.
De som jag har sett, har rört sig väl och har haft en härlig utstrålning.

VDL har länge velat ha en dressyrhingst till, och det har de nog fått i Prestige.
Det är bara att hoppas på att Flyinge har gjort en bra dear på sperman, så att han kan vara tillgänglig här framöver via TA/FA.
Ska bli kul att se när hans unghästar börjar gå testerna!

Nu tror jag att jag sätter ett litet vad på Majim G.
Men tanke på hans stam (speciellt mödernet!), så har han fått "på tok" för lite ston.
Skulle inte förvåna mig om något av de stora stuterierna i Staterna nosar rätt på honom...
Och blir det då lagt ett bra bud, lär det bli svårt att motstå, om han inte "går ihop sig bättre", här hemma.

Vet inte, men det är bara en känsla....

mvh
 
Vi har en Prestigeunge f 02 i stallet. Jättesnygg, högställd, elegant, bra gång. Mamma ser ut som en tax så det kommer från pappan. :)
 
Tack för era svar, intressant att läsa om båda hingstarna och TYPISKT att Prestige har lämnat landet :(, jag som mer eller mindre hade sett ut honom som far till framtida fölis.
Jaja, det fixar sig förhoppningsvis.

Sippan
 
Vi har fått en hingstunge e Prestige i april i år. Han var absolut den snyggaste i hagen i somras! Reslig tillgiven observant, vi stortrivs tillsammans! Ser ut som en "häst" om du förstår. Du får importera sperma i vår!
Varför jag fastnade för Prestige var att han hade ett enormt fint bakbensarbete då han visades upp. Jag har också fått veta att han är mycket trevlig att ha o göra med.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 264
Senast: ako
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 062
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta här säkert känner till vid det här laget är jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket här och som känner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 276
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp