Bringan....??

Sv: Bringan....??

Men har inte du blandat ihop häst och hund nu???:angel:
Jag har faktiskt aldrig sett en häst som står och flåsar genom munnen utan de har oavsett hur flåsiga de är, flåsat genom nosen. Håll för nosen på din häst en stund så ska du få se vad som händer...
 
Sv: Bringan....??

Har du nån bild på den, nyfiken på hur bred den är...??
 
Sv: Bringan....??

PICT0228.jpg

Hoppas denna bild räcker har inet så många framifrån, denna är tagen två veckor innan fölning dock, fölade inatt efter Ride The Night

PICT0227.jpg
 
Sv: Bringan....??

Det där är rätt lämpligt i min smak....:) Tror jag iaf, kan ju bli lite annan häst med mindre mage förståss...:D
Grattis!! Vad blev det för föl och vem är stoet??
 
Sv: Bringan....??

Stoet heter Dream Lady efter Atas Rocket-Smokin YAnkee-Lindys Pride o stofölet är efter Ride The Night. Tyvärr måste lillan säljas då vi fick akut oreda i familjen då pappa blev sjuk men så är det.
 
Sv: Bringan....??

Bra egenskap det!:bow:
Det är ju så här i livet att man lär sig något nytt varje dag bara man vill!
 
Sv: Bringan....??

Man behöver inte tro allt man hör. Specielt inte när det gäller travgubbar!
 
Sv: Bringan....??

Bara ifall dom är sjuka, och inte kan andas som dom ska - genom näsan.
 
Sv: Bringan....??

Näe, det har jag ju inte gjort heller, frågade ju bara vad ni andra hade för åsikt om saken....:smirk: Jag tycker som vanligt precis som jag vill, en häst ska ha sina ben i vart hörn, står som stadigast då..:D
 
Sv: Bringan....??

Jag lyssnar hellre på Djurjouren än nån gammal gubbe som kallar sig erfaren, eftersom den sistnämda ofta saknar en vettig motivation till hästens beteende. Det låter ofta som det är en traktor eller ett annat fordon som beskrivs.
Jag har för länge sedan lessnat på gubbsnacket, som inte ökar förståelsen för hästen utan bara ökar distansen mellan känsla och förnuft!
 
Sv: Bringan....??

Japp! Stadigt är bra.
Jag upplever att bringan blir stadig om hästen får det foder den behöver och jobbar på ett sunt sätt med hela kroppen.
 
Sv: Bringan....??

*kl*
om hästen har ett bra djup så får den plats med lungor iafl - då får vi en häst som kan trava genom kurvor och växla tempo utan att slå sig - plus att den orkar huur länge som helst! :idea:
 
Sv: Bringan....??

Rikkan skrev:
Man behöver inte tro allt man hör. Specielt inte när det gäller travgubbar!

Var på föreläsning med en "gubbe" på 75+:bow: i veckan han hade mer att säga än vad ni någonsin kan komma i närheten av ha...

Han har undersökt och behandlat hästar i ca 40 år...
Och forskat en del.

Han har även dragit igång ett projekt för att "Få tillbaka" den mkt goda hästkunskap som fanns här i Sverige förr så att vi slipper att djurskyddsmyndigheterna kommer med tokiga lagar.
Han och hans dotter mfl som jobbar ideelt vill införa ngt som kan liknas med Körkort för häst.

Vad gör ni för att förändra hästarnas situation? (mer än gnäller här om att "alla" som håller på med trav är djurplågar)
 
Sv: Bringan....??

[/QUOTE]Vad gör ni för att förändra hästarnas situation? (mer än gnäller här om att "alla" som håller på med trav är djurplågar)[/QUOTE]

:bow: :bow: :bow:

Den kunskapen som finns inom travet är otrolig, så sluta klaga på att travsporten är djurplågeri, lyssna och lär av den i stället!!!!!!!!
 
Sv: Bringan....??

*Gotlandsrusset* skrev:
Den kunskapen som finns inom travet är otrolig, så sluta klaga på att travsporten är djurplågeri, lyssna och lär av den i stället!!!!!!!!
:bow: :bow: :bow:

sen till dig jari - ett stort :bow:
 
Sv: Bringan....??

Jag läser, håller kurser, behandlar hästar och genom att folk förstår skillnaden på en god hästhållning och en osund så kan dom själva välja.
Jag har bla fått två gamla gubbar, en kronisk lögnare, att ändra inställning till hästen, och inse att dom behöver hjälp när dom inte känner sig pigga och glada.

Jag har slutat blunda för saker som jag inte finner acceptabla, så enkelt är det. Sporten behöver genomgå en förändring, annars kommer den att dö ut totalt.

Folk lyssnar på mig, så det behöver jag inte oroa mig för. Om du och några stycken till på detta forum kallar mina åsikter för gnäll så beror det kanske på er egen inställning mer än det jag skriver, eller hur?
Jag har något konstruktivt att komma med. Har du?
Du kallar det gnäll, jag kallar det verklighet!

Vad gör du själv?? :P
 
Sv: Bringan....??

så bara för att du har fått två "gamla gubbar" (som jag gissar håller på med trav) så är hela travvärlden utdömd? Om jag träffar två gamla tanter inom dressyr och de är helt bakom flötet så kan jag aldrig mer lyssna på någon inom dressyren för de kan inget??? jag har kanske missförstått de du skrivit men " Man behöver inte tro allt man hör. Specielt inte när det gäller travgubbar!"<--- den meningen talar väl för sig själv? klart man inte ska lyssna på allt alla har att säga men man ska väl inte köra på en linje och tänka :- han håller på med trav, han kan inget? den otroliga kunskap som finns inom travet kan du aldrig förneka för den finns, lyssna och lär i stället!!!
 

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
330
Senast: Glimra
·
  • Artikel
Dagbok Lägenheten är helt kaos. Så till helgen ska jag röja lite vilket jag måste för jag ska få hit en diskmaskin som jag insåg jag nog måste...
Svar
3
· Visningar
789
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 150
Senast: WBanna
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
774
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp