Brio Race vs Brio Sitty?

doglover

Trådstartare
Till en 1-åring?

Ute efter smidighet (vill ha en smidigare än vår Teutonia Rocky) och bra sulky fast inte lika stor som en barnvagn.

Har hittat en fin Race för ett mycket bra pris. Dock är den 5 år gammal. Hur är de i hållbarheten?
 
Sv: Brio Race vs Brio Sitty?

Kan inte svara för hur Race är, men själv har vi en 6 år gammal Sitty som är i kanonskick, och den har min dotter haft sedan strax innan hon blev 1 år (och innan det hade hennes kusin den från det att han var 1 år)
 
Sv: Brio Race vs Brio Sitty?

Har själv en Race som har några år på nacken. Vi var o kollade på nya vagnar men jag gillade inte den modellen som finns nu. Hittade en begagnad som såg lite annorlunda ut än de jag sett i butiken. Jag minns inte vilken årsmodell det är men kanske 2002 eller 2004? Den kan inte ha varit speciellt mycket använd innan vi köpte den, allt är tip top på den. Men den känns rejäl och stadig. Känns som hög kvalitet. Men som sagt så var jag inte lika imponerad av de som fanns i affären när vi kollade (för typ 5 månader sedan).

Vi har också en "hemmavagn", supergammal brio. Skulle tro att den är från 80 talet. Funkar superbra. Inte så snygg dock men vi har den hemma och är inte alls rädda om den. Ett bevis för att en briovagn kan leva lääänge. Men sen kanske det gjordes bättre grejer förr eller hur man brukar säga.

Om jag inte minns fel så sa de i butiken när vi var där att de rekommenderade sitty till lite äldre barn. Yngre barn (som vår son, han var då runt året) ska ha en "hård" rygg. Sitty är bara tyg i ryggen och mindre barn ska ha lite mer stöd. Sen undrar jag om det inte var skillnad i hur man kan variera ryggläget. Sitty tror jag var mer begränsad. Race kan man nog fälla lite mer. Vår gosse sover bekvämt i sin Race.
 
Sv: Brio Race vs Brio Sitty?

Har kollat på en liknande, en 2004 i mycket mycket gott skick som jag funderar på. Vad kostade den du köpte?

TS: Till en ettåring ska du ha Race. Sitty kan du inte fälla ned ryggstödet på nästan alls.
 
Sv: Brio Race vs Brio Sitty?

I babyaffären i kungälv så sa hon att en sitty är nog att föredra då race är mera "vagn" än sulky.

hittade en race som var från 03 för 400 kr men den fanns inte kvar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Viva
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
341
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
836
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 321
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp