Brist på svavel!

CaisaCax

Trådstartare
Vi har fått svar på vår höanalys som tyvärr visade på extremt låg proteinhalt. Vi kan inte köpa annat hö så vi får ge protein som kraftfoder i stället. Jag har räknat på foderstat i appen Forage och tycker att jag får till det hyfsat förutom på svavel. Någon som har något bra tips på hur man kan få till foderstaten bättre? Det är ett kallblossto som är mycket lättfödd. Jag lägger in skärmdumpar i tråden nedan.
 
74D9D999-82EB-49B1-81AF-C63CFAECF0BD.jpeg
 
Borde väl gå att öka på msm för att få in mera svavel?
Tack för svar! Den sorten jag köpte anger 15 gram per dag men att man ska dubbla dosen de 10 första dagarna. Om jag sätter 35 gram i appen då kommer jag upp i grönt på svavel. Kan man ge så mycket MSM hela tiden?
 
Tack för svar! Den sorten jag köpte anger 15 gram per dag men att man ska dubbla dosen de 10 första dagarna. Om jag sätter 35 gram i appen då kommer jag upp i grönt på svavel. Kan man ge så mycket MSM hela tiden?
Det jag får fram när jag googlar är att det inte är farligt att ”överdosera”.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Vi har haft lite svårt att få tag i nytt hö nu när vårat har tagit slut, men nu har vi äntligen hittat ett med okej värden...
2
Svar
29
· Visningar
1 913
Senast: Ise
·
Hästvård Jag har en liten islandshäst som verkar omöjlig att få upp i vikt just nu. Enligt analys borde hon behöva 7kg hö och lite extra protein...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 976
Senast: Kalkon87
·
Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 425
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 191

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp