Tora

Trådstartare
Dottern ska vara med på en Pay and Jump till helgen i Viskadalen. Höjden är 50 cm och rivningsbara hinder. Man börjar hoppa i paddocken och sedan är fält, äng och skogsstigar. Eftersom det ska regna de kommande dagarna så tänker jag att det kan vara läge att brodda. Det är en b-ponny.

Givetvis får vi fatta det slutgiltiga beslutet där och då. Jag funderar dock på vilka broddar jag ska ha med att välja mellan. Vilka hade ni tagit med?

Då kör vi på dessa. Skiljer du på när du har gräs- eller isbrodd?

Nej, egentligen inte. Jag föredrar gräsbrodden för att jag tänker att det är mindre skaderisk om hon trampar sig med dem. Men det har samma längd så har jag brist på gräs tar jag is.
Är klumpig och lyckas alltid tappa minst ett par varje gång jag står ute på tävling/träning och broddar i/ur 😆

Vad är det för underlag i paddocken?
Jag hade absolut tagit isbrodd (eller motsvarande som är ca 8 mm) för en B-ponny, möjligtvis något liite större ytter bak. Har sällan något större än så, åtminstone i fram, även på de som gör större klasser. Jag föredrar oftast något som är lite spetsigt/rundat eller med kärna eftersom jag inbillar mig att de går ner i marken lättare och inte har lika bromsande effekt.

Vad är det för underlag i paddocken?
Jag hade absolut tagit isbrodd (eller motsvarande som är ca 8 mm) för en B-ponny, möjligtvis något liite större ytter bak. Har sällan något större än så, åtminstone i fram, även på de som gör större klasser. Jag föredrar oftast något som är lite spetsigt/rundat eller med kärna eftersom jag inbillar mig att de går ner i marken lättare och inte har lika bromsande effekt.
Det är sand av något slag tror jag. Har tyvärr aldrig ridit där själv.

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
2 506
Senast: Freazer
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 901
Ridning Min häst som är 14 år hade inte tävlat när jag köpte henne och jag hade väl inga direkta planer på att tävla när jag köpte henne för 5...
Svar
9
· Visningar
1 705
Senast: Sirap
·
Fälttävlan Hej, Jag undrar om det är någon här som ridit pay and cross och hur det vanligen går till? Min brorsdotter rider en av mina hästar och...
Svar
6
· Visningar
3 519
Senast: Freazer
·

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈