Broddhålsplugg/broddhålsfyllning

Har provat öronproppar och de klumpar ihop sig i botten och var inte alls roliga att få ut :arghh:
Så där tyckte jag granngården skumgummiplugg gjorde också. Trycktes ihop längst in, och höll broddhål et ok längst in förvisso. Men man fick ju gräva ut både grus och plugg med en söm.
Men inga stenar kilade sig ju allra längst in förvisso....
 
Har också provat de som man skruvar i med insexnyckel, på mina var de omöjliga att skruva loss sedan. Trots att hålen för nyckeln var intakta. Men de kilade sig fast något helt otroligt...
 
Jag klipper bitar av tvättsvamp och trycker i med en hovkrats. Det ska vara en rätt stor bit så man får knöla i den ordentligt. De sitter nästan alltid kvar och jag pillar ur de med en syl när det är dags att brodda.
Jag använder alltid gängtapp ändå för att spara på gängorna
 
Har köpt Mustads gråa pluppar och ska sätta i vid nästa skoning eller om jag behöver brodda till helgen :cautious:
 
Jag broddade igår och de flesta plupparna satt kvar :) Jag behövde gänga om oavsett men det satt inga stenar eller liknande i så något hjälpte de nog.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 512
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
473
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 916
Senast: Badger
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 709
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Västeråsträffstråden
  • Drop-in-vigsel

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp