Brödrost & Våffeljärn

Emtherlia

Trådstartare
Jag är på jakt efter en ny brödrost och ett nytt våffeljärn och behöver lite hjälp!

• Brödrosten ska kunna rosta 4 st samtidigt och rosta jämt över hela brödet.
  • Våffeljärnet ska kunna "våffla" 2 st samtidigt. Antingen ska locket vara tungt eller att man kan stänga det, ska även bränna jämt.

Gärna så billigt som möjligt:D

Vilka kan ni rekommendera? Vilka ska jag absolut inte köpa? Kom igen, ge mig lite råd:D:D

Sv: Brödrost & Våffeljärn

Jag är helt säker på att jag läste Rustabladet att dom hade 4-brödrost för 99kr!

Och tänk på att du alltid har 2 års garanti på elprodukter,så det är bara att reklamera,vare sig den kostar 100kr eller 400 kr..
Så man behöver inte köpa dyrt!

Köp ett våffeljärn med gjutjärnshäll. Teflon ger bara mjuka våfflor.

Jag har teflonjärn men får väldigt frasiga våfflor, skulle nog snarare säga att det beror på vad man har i smeten än järnet.

Har ett Cloer våffeljärn med teflon. Tycker det är kanonbra. Säger samma som susekl att det är smeten det beror på hur våfflorna blir. Svärmor har ett likadant våffeljärn och hennes våfflor blir inte lika mina.

Använder jag teflonjärn får jag pannkaksvåfflor tar jag gjutjärnsjärnet får jag frasvåfflor har diskuterat detta med vänner och bekanta och de har samma erfarenhet.
Mitt våffelrecept är ett gammalt recept sedan den tid då jag gräddade våfflor "proffesionellt" på en camping.

Jaha, jag får i alla fall frasvåfflor i mitt teflonjärn.

Då kanske ni kan dela med er utav era recept?:D:D Så kan jag prova i mitt nuvarande järn och se hur det blir, man vill ju gärna ha dem lite frasiga!:)

6 dl vispad grädde (riktig grädde)
6 dl vetemjöl
2 tsk salt
½-1 dl socker
rörs ner (det blir hårt och klumpigt)
6 dl iskallt vatten rörs ned lite i taget.

Sen är det bara att grädda våfflor.
Tips! När det slutar ryka från järnet är våfflan klar.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är glad över att jag är frisk, och att mina nära och kära lever och är friska. Men det faktum att jag är glad och tacksam över det...
Svar
0
· Visningar
974
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ börjar bli tokig... har sån inre rastlöshet jämt som jag får svårare o svårare o hantera. det har kommit gradvis o blivit mkt värre sen...
Svar
2
· Visningar
3 658
Senast: vtok
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
27 244
Senast: Amk
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag sitter och hänger en hel del på Blocket numera, ifall jag skulle hitta bra-att-ha-grejer. Grejer som bortskänkes är en sån sak jag...
Svar
0
· Visningar
260
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka