Bröllopsklädsel som inte är kostym: Inspirationstråd

Nä, nu börjar jag tvivla på den. Känns kanske lite för mjukt igen? Stramare, mörkare.

Funderar på hellång svart kaftan med mina rosa skor. Eller svart spetsskjorta och svarta byxor med samma skor.

Det hela beror ju på vad jag kan hitta att köpa också. Vilket kan avsevärt försvåra saken tror jag, av tidigare erfarenhet.
Rosa skor piggar upp vilka kläder som helst och skyddar effektivt mot känslan av begravning.
 
Mycket fin inspiration i denna tråd :up:

Jag gillade den här
1652468342567.png

Tänk detta, svarta smala byxor (kanske med en diskret revär i silver) och så dina rosa skor till :heart @Nahar
 
Jag gillar japanskt mode. Tycker det i vissa tolkningar är en perfekt blandning av flippat och stilrent, modernt och traditionellt. En haorijacka kanske kan vara nåt att titta på.
Har letat så mycket efter snygga japanska kläder i landet men hittar inte så mycket.
Mest är det dam kläder eller av låg kvalité.
 
Nä, alltså jag hittar nada. Så, nu vill jag ha tips på klädbutiker (online eller i Malmö-/Stockholmstrakten) som inte är de vanliga stora kedjorna. Hög kvalitet, naturmaterial, stilrent. Gärna med intressanta skärningar och detaljer. Kön spelar ingen roll. Ingen prisgräns. Tipsa hellre en gång för mycket än inte alls :) Hit me!
 
Nä, alltså jag hittar nada. Så, nu vill jag ha tips på klädbutiker (online eller i Malmö-/Stockholmstrakten) som inte är de vanliga stora kedjorna. Hög kvalitet, naturmaterial, stilrent. Gärna med intressanta skärningar och detaljer. Kön spelar ingen roll. Ingen prisgräns. Tipsa hellre en gång för mycket än inte alls :) Hit me!
Nu är ju detta också en kedja (COS) men tyckte att denna kaftan var väldig snygg och stilren.
Byxor kan du ju välja själv utefter din stil.
 
Jag tänkte genast på Saffran långt ner på Wallingatan i Stockholm. Hittade dem inte vid googling så jag vet inte om de finns kvar, men jag köpte en fantastisk byxdress i råsiden med vida, utställda byxor och enkelt ”fyrkantigt” linne samt en kort jacka i komplementfärg i samma tyg med typ tre meter lång krage som en kan styla på väldigt många sätt. Älskar dem. Köptes till balen efter magisterexamen för (hrm, host) 17 år sedan, så de kanske eller kanske inte finns kvar. Jag var på väg hem efter en extremt misslyckad shoppingrunda och ville bara strunta i festen typ, och så dök den där affären upp som en oas 40 meter hemifrån och jag hade nästan kunnat köpa en av varje grej därifrån. Tyvärr har jag ingen bild och kläderna är inte här men jag tror det kan passa baserat på tråden.
 
Nä, alltså jag hittar nada. Så, nu vill jag ha tips på klädbutiker (online eller i Malmö-/Stockholmstrakten) som inte är de vanliga stora kedjorna. Hög kvalitet, naturmaterial, stilrent. Gärna med intressanta skärningar och detaljer. Kön spelar ingen roll. Ingen prisgräns. Tipsa hellre en gång för mycket än inte alls :) Hit me!
Tror det finns sidor där man kan hyra kläder också? Om du vill slippa köpa speciella kläder för ett event.
 
Jag skulle gärna vilja se dina rosa skor, Nahar! De låter fina! :D

5bb0c79f01d563a199dd7938308fe145.jpg

De är snyggare i verkligheten faktiskt. Sådana skor som får karaktär när de formar sig efter foten. Och sååå sköna!

Nu är ju detta också en kedja (COS) men tyckte att denna kaftan var väldig snygg och stilren.
Byxor kan du ju välja själv utefter din stil.
Jättebra tips! Med kedjor tänkte jag mest HM, ASOS etc, COS är lite mer off the beaten path så att säga :)
Tror det finns sidor där man kan hyra kläder också? Om du vill slippa köpa speciella kläder för ett event.
Jag köper gärna kläder, tänker att jag kommer använda dem fler gånger, men det är därför jag är så petig också, vill ha kläder av hög kvalitet som jag verkligen gillar. Men om det skulle finnas min stil att hyra nånstans säger jag inte nej till det heller!
 
Åh med dom där skorna skulle du helt klart "komma undan" med att ha helsvarta kläder utan att det känns deppigt på ett bröllop!
Har tyvärr inget bra förslag på kläder eller affärer. Men svarta byxor och en skjorta med rak krage och så skorna skulle bli både snyggt och coolt tycker jag 😊

Men apropå skjortor/blusar så kom jag nu att tänka på en träningströja/tävlingstopp jag har med knapparna på sidan av halsen istället för mitt på. Och då tänkte jag vidare på tävlingströjor, vissa är ju delvis i spets och ibland svart/vita. De flesta är dock kortärmade. Jag kanske är helt ute och cyklar med klädstilen nu, började bara spinna vidare på bilderna i tråden.
 
Åh med dom där skorna skulle du helt klart "komma undan" med att ha helsvarta kläder utan att det känns deppigt på ett bröllop!
Har tyvärr inget bra förslag på kläder eller affärer. Men svarta byxor och en skjorta med rak krage och så skorna skulle bli både snyggt och coolt tycker jag 😊

Men apropå skjortor/blusar så kom jag nu att tänka på en träningströja/tävlingstopp jag har med knapparna på sidan av halsen istället för mitt på. Och då tänkte jag vidare på tävlingströjor, vissa är ju delvis i spets och ibland svart/vita. De flesta är dock kortärmade. Jag kanske är helt ute och cyklar med klädstilen nu, började bara spinna vidare på bilderna i tråden.
Åh, ja, men det har du rätt i, det finns ju faktiskt ganska roliga designer på tävlingströjor! Ska definitivt kolla runt, tack för bra tips :D

Och ja, det lutar mot svart. Men hittar jag något snyggt som inte är svart så har jag ett par svarta skor jag kan ha också :)
 
Åh, ja, men det har du rätt i, det finns ju faktiskt ganska roliga designer på tävlingströjor! Ska definitivt kolla runt, tack för bra tips :D

Och ja, det lutar mot svart. Men hittar jag något snyggt som inte är svart så har jag ett par svarta skor jag kan ha också :)
Det här blir ju lite OT, även om det också rör problem med kläder inför bröllop. Jag använder näsan uteslutande svarta kläder till vardags och när det ska vara uppklätt, och har således svårt för normen att det skulle vara för deppigt/fel med svarta kläder. Det gör det JÄTTESVÅRT att hitta något jag genuint vill ha. :( MVH 36 år gammal och inte en trulig tonåring.
 
Det här blir ju lite OT, även om det också rör problem med kläder inför bröllop. Jag använder näsan uteslutande svarta kläder till vardags och när det ska vara uppklätt, och har således svårt för normen att det skulle vara för deppigt/fel med svarta kläder. Det gör det JÄTTESVÅRT att hitta något jag genuint vill ha. :( MVH 36 år gammal och inte en trulig tonåring.
Då skulle jag börja titta mer på olika tyger, skärning och accessoarer. Det kan lyfta en helsvart outfit till mer uppklätt utan större ansträngning. :) Och ja, det är skitsnyggt med helsvart kostym med detaljer som sticker ut istället, typ färgade skor eller smycken som konstrasterar.
 
Du har inte möjlighet att be en skräddare sy upp något? Kanske kan de komma med förslag utefter dina bilder i tråden? :)
Jag har gjort det tidigare men inte hittat någon som jag blivit helt nöjd med. Det blir ju ett kreativt samarbete då som kräver lite mer. Men ändringar gör jag ofta :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad står det i invitationen anående dress codel? I min bok respekterar man brudparets önskemål.
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 397
Senast: Roheryn
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 768
Senast: Buzzter
·
Äldre Tråd nummer ettusensjuhundrahundrasjuttiotre på temat, jag inser det. Men jag behöver lite inspiration! Jag ska nämligen på bröllop i...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
18 194
Senast: Ceta
·
R
Äldre Grymt självutlämnande tråd men here we go. Ska gå på mitt första bröllop här i sommar och känner bara SUCK och STÖN över detta pga vad i...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
22 440
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kön kattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp