Bröstförminskning

Leoni

Trådstartare
Någon som gjort en bröstförminskning och vill dela med sig av erfarenheter?

Blev det bra? jobbig läkning? privat eller allmänna sjukvården? Vill veta allt!


För jag orkar inte med dem längre. Jag är normalviktig men bysten är stor, tung, omöjlig att hålla på plats och åker allt längre ner..
 
Jag har gjort det för många många år sedan. Kommer ihåg att det var ganska jobbigt direkt efteråt då det inte gavs något smärtstillande (så var det på 70-talet). Men jag var jättenöjd efteråt och visade upp brösten för alla som ville se... Nu är de tyvärr stora igen men det beror på att jag har lagt på mig en del kilon. Den enda nackdelen som jag kan se det är att jag kunde inte amma min son. Det kom helt enkelt nästan ingenting. Idag tror jag att operationen visserligen utförs i stort sett likadant men att man sätter in smärtlindring på ett helt annat sätt. Lycka till!
 
Jag fick en sån operation när jag var tonåring. Det var alldeles för tidigt att göra en sån, men jag fick den via allmän sjukvård och då var jag väldigt glad för att jag fick det gjort. Jag läkte nog snabbt, vill minnas att det var lite meckigt dock och att man inte fick lyfta tungt eller sova på mage och ffa, jag fick inte träna/spela och jag fick inte rida på ett tag. Jag fick fula stora ärr som jag fortfarande har kvar. Jag kommer inte ihåg vilken storlek på BH jag hade då, men jag var smal och jag spelade handboll i högre serier och bysten var otymplig, jag hade ont i ryggen och jag fick sår på axlarna av BH-banden. Idag 35 år senare, två fullt ammade barn senare, så har jag nog samma storlek på bysten som innan operationen. Med tillägg av jordens dragningskraft dårå. 🤨
 

Liknande trådar

  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 555
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 450
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 106
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 501
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp