Bröstinflammation?

SiZo

Trådstartare
Misstänker att jag har åkt på det då jag har en knöl i ena bröstet som inte fanns där för en vecka sedan och som gör ont och är rejält öm. Jag är inte ammande så att "mjölka ur" lär inte ge något.

Men till frågan som jag inte har lyckats hitta svar på på Google. Hur länge kan man vänta med detta? Förutsatt att inte smärtan blir outhärdlig förstås.
Det känns ju inte akut, jag har inte feber men väl en allmänt trött och öm känsla i kroppen, men samtidigt så har jag precis slutat ta allergimedicinen så det kan lika gärna vara det. Men detta borde väl kunna vänta tills jag kan få tag på vårdcentralen på måndag?

Vad säger bukeoraklet?
 
Jag hade aldrig självdiagnostiserat en knöl i bröstet, utan bokat tid snarast på vårdcentral.
Frågan gällde inte det, utan om jag behövde åka akut eller om det kan vänta tills att vårdcentralen öppnar på måndag. Går knölen inte tillbaks så kommer jag såklart kolla upp den, vad gav dig idén att jag inte skulle göra det?
 
Misstänker att jag har åkt på det då jag har en knöl i ena bröstet som inte fanns där för en vecka sedan och som gör ont och är rejält öm. Jag är inte ammande så att "mjölka ur" lär inte ge något.

Men till frågan som jag inte har lyckats hitta svar på på Google. Hur länge kan man vänta med detta? Förutsatt att inte smärtan blir outhärdlig förstås.
Det känns ju inte akut, jag har inte feber men väl en allmänt trött och öm känsla i kroppen, men samtidigt så har jag precis slutat ta allergimedicinen så det kan lika gärna vara det. Men detta borde väl kunna vänta tills jag kan få tag på vårdcentralen på måndag?

Vad säger bukeoraklet?
Jag skulle säga att en knöl i bröstet bör undersökas så snart som möjligt. Men samtidigt så är det nog inte mer akut än att du kan vänta med det till efter helgen, såvida du inte mår sämre än du gör nu.
 
Frågan gällde inte det, utan om jag behövde åka akut eller om det kan vänta tills att vårdcentralen öppnar på måndag. Går knölen inte tillbaks så kommer jag såklart kolla upp den, vad gav dig idén att jag inte skulle göra det?
Det lät som att du hade satt diagnos själv, och det tycker jag är vanskligt när det gäller knölar i just bröstvävnad. Håller du inte med?
 
Det lät som att du hade satt diagnos själv, och det tycker jag är vanskligt när det gäller knölar i just bröstvävnad. Håller du inte med?
Att jag misstänker någonting betyder precis det och inget annat. Det betyder alltså inte att jag har satt någon diagnos på det.
 
Då kan du bortse från mitt svar :)
Men jag vill ändå gärna understryka vikten av att kolla upp knölar!
Absolut! Jag har tidigare gjort mammografi och kommit fram till att jag har cystor i båda brösten. Ofarliga knölar med andra ord. Så länge de känns likadana så låter jag det vara. Men detta är helt nytt, helt annan konsistens, placering och så smärtan på det.
 
Blev lite bitter när jag nu ligger i sängen och inser att jag inte kan ligga på sidan och sova :cautious:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag misstänker starkt att min knäskål hoppade delvis ur led igår. Den hoppade rätt igen när jag rätade ut benet. Det kändes verkligen...
Svar
8
· Visningar
755
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Jag behöver råd från någon som upplevt liknande. (Inte, ”jag har aldrig haft ont av min kopp, möjligen obehag, det går skitsmidigt, du...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 134
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ För några veckor sedan upptäckte jag en förhårdnad i mitt ena bröst. Den är avlång, kanske 1x3cm, strax under bröstvårtan typ, som ett...
2
Svar
26
· Visningar
10 306
Senast: Thera
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 749
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp