Bromsbett och/eller borrelia

Jag undrar om jag riskerar att få en helvetesnatt med magen om jag tar medicin i kväll. Jag är så rädd för att få ångest då och har ingenstans att vända mig mitt i natten :(.
Jag lovar att risken för smärta av borrelia är värre.
Även om medicinen fortfarande skulle hjälpa i morgon.
Du kan alltså bli förfärligt sjuk om du inte pillar i dig den där kåvepeninen.
Magen brukar klara sig de första dagarna.
 
Attans gör det?
Jag är försäkrad till tänderna och nog var det sveda och värk alltid. Men inte kom jag på tanken att få något på försäkringen. Jag jobbade på smärtstillande och med benet uppe på instrumentpanelen. Under några dagar kändes amputation av benet som en bra idé. Så ont hade jag. Och då är jag ändå smärttålig.

Yes, har jobbat i deras post i 3 år och dubbelkollade med en kollega 😊

Tror inte jättemånga vet om att det går under olycksfall (jag var själv förvånad i början)
 
Yes, har jobbat i deras post i 3 år och dubbelkollade med en kollega 😊

Tror inte jättemånga vet om att det går under olycksfall (jag var själv förvånad i början)
Då kan det vara värt att kolla med Trygg-Hansa, där jag har mina försäkringar, om de ersätter borrelia.
 
Jag har inte märkt av det så snabbt, men utöver det skulle jag avgjort köpa mjölksyrabakterietabletter om jag vore som du. Sist jag åt Kåvepenin rekommenderade de på apoteket att köpa med det, gjorde det och märkte väl ingen skillnad innan jag behövde en kur till och inte var lika flitig med probiotikan. :crazy:
Är det apoteket man köper dessa på?
 
Då ska jag absolut inhandla mjölksyrabakterietabletter och filmjölk.

Spelar det någon roll vilken fil jag köper?
A-fil, dofilus eller typ verum innehåller extra mycket goda bakterier. Även proviva innehåller bra bakterier för magen. Jag hade tagit antibiotika redan ikväll och fixat med fil/tabletter osv imorgon, magen klarar sig oftast bra de första dagarna är min erfarenhet :)
 
Kanske OT? Men kom ihåg att det är viktigt att du äter färdigt hela antibiotikakuren även om du känner dig "frisk" före.

Det är ett litet helvete de sista dagarna, jag blir hemskt illamående av det. Men man kan finna lite tröst i att det är fantastiskt att vi har det :)
 
Kanske OT? Men kom ihåg att det är viktigt att du äter färdigt hela antibiotikakuren även om du känner dig "frisk" före.

Det är ett litet helvete de sista dagarna, jag blir hemskt illamående av det. Men man kan finna lite tröst i att det är fantastiskt att vi har det :)
Ja det är superviktigt @Wille! Även om du känner dig helt frisk och magen krånglar så ska du fortsätta hela kuren ut, om inte annat för att minska resistensutveckling.
 
Kanske OT? Men kom ihåg att det är viktigt att du äter färdigt hela antibiotikakuren även om du känner dig "frisk" före.

Det är ett litet helvete de sista dagarna, jag blir hemskt illamående av det. Men man kan finna lite tröst i att det är fantastiskt att vi har det :)
Ja, jag är medveten om att man inte får sluta i förtid.

Men så hemskt att bli illamående. Vill verkligen inte bli det. Jag känner ångest inför att behöva en penicillinkur. Det finns ingen som kan stötta heller.
 
Ja, jag är medveten om att man inte får sluta i förtid.

Men så hemskt att bli illamående. Vill verkligen inte bli det. Jag känner ångest inför att behöva en penicillinkur. Det finns ingen som kan stötta heller.
Det klarar du! Du får tänka att det är bra att du börjar i tid så att Kåvepenin förhoppningsvis räcker, blir det en värre infektion får man starkare antibiotika (been there, done that) som det är ännu större risk att man blir illamående av. Vi på buke stöttar dig såklart :heart
 
Ja, jag är medveten om att man inte får sluta i förtid.

Men så hemskt att bli illamående. Vill verkligen inte bli det. Jag känner ångest inför att behöva en penicillinkur. Det finns ingen som kan stötta heller.
Brukar du bli illamående?

Jag har tagit Kåvepenin ett flertalet gånger och aldrig mått dåligt eller fått problem med magen av det, helt utan hjälp av fil eller proviva. Däremot av någon annan sort. Vi är ju alla olika så du kanske inte alls blir det minsta dålig, som jag? Tycker vi håller tummarna för det och så hjälper du magen under tiden med fil och proviva. :)
 
Brukar du bli illamående?

Jag har tagit Kåvepenin ett flertalet gånger och aldrig mått dåligt eller fått problem med magen av det, helt utan hjälp av fil eller proviva. Däremot av någon annan sort. Vi är ju alla olika så du kanske inte alls blir det minsta dålig, som jag? Tycker vi håller tummarna för det och så hjälper du magen under tiden med fil och proviva. :)
Jag vet inte om jag blir illamående. Det är ju inte så att jag brukar käka penicillin. Jag åt något slags penicillin för en 6-7 år sedan och har inget minne av att jag mådde jättedåligt.
 
Ja, jag är medveten om att man inte får sluta i förtid.

Men så hemskt att bli illamående. Vill verkligen inte bli det. Jag känner ångest inför att behöva en penicillinkur. Det finns ingen som kan stötta heller.
Det är inte säkert att du mår illa. Många blir ju t.ex dåliga i magen men det brukar jag klara mig ifrån, tror det är ganska individuellt.

Oavsett har jag aldrig hört talas om någon som mått riktigt dåligt av antibiotika utan det brukar vara mindre besvär oberoende av vilken form de tar. Borrelia däremot kan du bli riktigt, riktigt dålig av så alternativet är klart bättre.

Detta fixar du, gnäll av dig lite på forumet här om det behövs! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Äldre Var hos läkaren igår och fick konstaterat att jag har fått Borrelia. Jag som aldrig blir fästingbiten i vanliga fall! Såg inte fästingen...
Svar
0
· Visningar
546
Senast: millan10
·
Småbarn Igår var jag på nytt besök hos barnläkaren på barnkliniken. Förra hösten fick ju sonen konstiga "prickar" över hela kroppen när han åt...
Svar
18
· Visningar
3 098
Senast: Enya
·
Z
Hästvård I torsdags kväll kom jag ut till stallet för att rida en kortis på pållen min. Hämtar honom i hagen och tycker att han ser lite...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
7 822
Senast: syrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp