Bukefalos 28 år!

E

evrebellma

Det va ju snack om det här i höstas/våras, och jag har för mig att det var ngn som kanske skulle söka till kursen som startar jan -06?
Iaf, här va en hel del som hade varit där.. Kostar det ngt? Du bor väl på skolan men är det några kostnader där? *levande ?*

//Isabelle!
 
Sv: Brs!

jag har sökt och det kostar ingenting. Under de nio veckor du bor på skolan och går kursen får man en "veckopeng" på 40 pund, typ 600 svenska kronor tror jag.. Resten av tiden är praktiserar man i ett riktikgt galoppstall i England, jag har hört att detta bara gäller ifall man är tillräckligt bra, fast jag har också hört att det inte spelar nån roll- så jag vet faktiskt inte.

Dessutom berättade Helena Gärtner för mig för ett par veckor sen att et inte längre tar emot sökande över arton.
 
Sv: Brs!

VA? Jag har mailat henne ngn gång i våras för att fråga lite.. Berättade då att jag gick ut gymnasiet nu i juni och jag är född 86, men då sa hon inget! Är du helt säker? Absolut inga över 18 år?!

*PaNiK*!
 
Sv: Brs!

Min sambos syster var färdig med nioveckorskursen i slutet på mars och var jättenöjd,mkt hårt slit men kanske lite dåliga förberedelser, då man inte ens fick gå ett riktigt jobb. Hon gick ut kursen med ett utav dom högsta betygen och fick komma till ett mkt bra stall i lambourn (där jag själv haft jobb). Hon trivs mkt bra och får rida mkt och fina hästar,har två passhästar.
Hon fick välja om hon ville jobba hos en hinder ellr flat tränare och var i landet hon ville hamna. Man kunde även ha egna önskemål om var man ville hamna. Jag hörde att dom mindre bra eleverna fick rida upp för olika tränare för att bli godkända praktikelever.Det förekom även många prov på skolan. Men om jag fattat det rätt fick alla tillslut någonstans att vara.
Systers förkunnskaper var ett års erfarenhet av att rida galoppörer hos mig,och då ingick ett och annat jobb. Vilket gav henne en mycket bra grund att stå på när hon gick kursen då det mest för hennes del blev finslipning av balns och sitts. Räkna också med att det blir en hel del aktiviter utöver hästarna. Mycket löpning och styrketräning som dom flesta nog inser sig behöva ändå!

LYCKA TILL!
 
Sv: Brs!

När jag var på galoppkurs på Strömsholm så hade vi en lektion med henne, då lämnade hon även ut förmulär för den som ville söka till BRS, och då frågade hon hur gammal jag var och att jag tänkte ta ett sabbatsår va? FÖr hon hade agen innan fått ett mail om att det intelängre tar in folk över 18.

Detta var i april-maj. Hör med henne igen!

-hoppas att hon har fel-
 
Sv: Brs!

Hej hej!

Dom tar in över 18 man ska vara mellan 16 och 22, jag har också pratat med helena väldigt nyligen o hon sa att dom tar in men att antalet platser för dem mellan 19 och 22 är begränsat, så det är alltså svårare att komma in då...

Men jag är 21 och har sökt ändå, chansen finns ju så de e ju värt ett försök!
 
Sv: Brs!

tur att det går att söka även om man är äldre än 18, hade tänkt försöka efter gymnasiet nämligen.. det blir ju svårt om man ska ta sabbatsår och hålla på, eftersom brs startar i januari.. man måste ju ta två sabbatsår för att det ska funka..
 
Sv: Brs!

hej hej, ja har gått kursen på 9 veckor på BRS, är 21 om ett par dagar, vi hade en tjej som fylde 22 o en 23 tom, ige problem. Det är jätte skoj! Man blir jätte tajt med sina svenska polare o när man senare hamnar hos en tränare så lär man sig jätte mycket. ja jobbar hos Sir Mark Prescott o det är jätte kul, ska tom stanna året 2006. Har verkligen fått masa nya vänner o lärt mig en massa... säger bara det... SÖK!!
 
Sv: Brs!

Du gick kursen med jonna eller hur? Ni gick ut i slutet på mars? Roligt att du trivs!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Det börjar låta illavarslande va r jag bor med att hitta tillräckligt med hö att köpa till hösten/vintern.Funderar på att slå eget att...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: finapina
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 607
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 290
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp