Brudklänningen efter bröllopet

BernT

Trådstartare
Vad har ni som gift er med ”riktiga” brudklänningar (dvs sånt som man inte riktigt kan använda till vardags) gjort med klänningen efteråt? Min sambo tycker att jag ska spara den som minne. Men mina samtliga garderober är sprängfyllda, och hur ofta kommer jag titta på denna? Tror inte min dotter kommer vilja ha den heller. Den är ganska tidlös tror jag, rätt lik Meghan Markles klänning så ingen spets eller så.

Ångrar man sig om man säljer? Det är ingen extremdyr heller, 12000 + lite omsydd för att passa mig men bara intagen ett par cm här och där.
 
Ehm, min hänger någonstans hemma hos mina föräldrar. Tanken var att sälja men jag har liksom glömt bort det. :laugh:

Min är i samma prisklass som din.
 
Nu har jag ingen sådan, men jag hade sålt. Gillar inte att släpa runt på gamla prylar. Den har ju tjänat sitt syfte i ditt liv, kul om den får fortsätta göra någon annan glad? :)
Ja jag tänkte nog också sälja men min sambo tycker verkligen att vi ska behålla den. Han sa att han köper den av mig isåfall 😂 men då blir jag ju inte av med den ändå. Jag håller på och rensar och försöker typ lätta bland alla prylar och har redan 14 lådor fulla med kläder som jag ska sälja (nån dag när jag orkar :p) i förrådet och pallar inte få ännu mer saker.
 
Jag är inte så sentimental utan rensar/säljer/slänger ofta medan min sambo är tvärtom. Han ska ju behålla sin kostym men den är ju mer användbar till jobb/andra tillfällen. Tror det hade sett supermärkligt ut om jag kom i min brudklänning till jobbet 😄
 
Hade jag verkligen, verkligen velat ha den kvar hade jag kollat om man kan få den omsydd så den passar andra tillfällen också. Annars hade jag sålt den.
Choppar man av kjolen vid typ knäna blir det kanske en tjusigare klänning för typ finare tillfällen, kanske. Men känns dumt 🙈
 
Choppar man av kjolen vid typ knäna blir det kanske en tjusigare klänning för typ finare tillfällen, kanske. Men känns dumt 🙈
Ja är det redan sprängfyllt och du inte ser nåt behov av att spara den som minne hade jag släppt iväg den. Det är väl mer om man är sån som inte kan släppa den men inte vet vad man ska göra av den.
 
Jag hade sparat den till jag växt ur den eller blivit osentimental, och då sålt/ slängt den.
Haha jag växer inte direkt längre :p tänker inte bli tjock heller om det är växa ur den så du menar 😄 slänga den känns himla onödigt, den är ju superfin men fyller inget syfte hos mig längre än som minne då. Nä tror jag ska lägga ut den så får vi se. Lägga ut för 2-3k och får jag inte ens det får den stanna som minne, tänker inte ge bort den iaf, så snäll är jag inte 😄
 
Haha jag växer inte direkt längre :p tänker inte bli tjock heller om det är växa ur den så du menar 😄 slänga den känns himla onödigt, den är ju superfin men fyller inget syfte hos mig längre än som minne då. Nä tror jag ska lägga ut den så får vi se. Lägga ut för 2-3k och får jag inte ens det får den stanna som minne, tänker inte ge bort den iaf, så snäll är jag inte 😄

Gillar du modellen hade jag funderat på om det är värt slanten att lägga upp den, och ha den på derbydagen t ex.
 
Vad har ni som gift er med ”riktiga” brudklänningar (dvs sånt som man inte riktigt kan använda till vardags) gjort med klänningen efteråt? Min sambo tycker att jag ska spara den som minne. Men mina samtliga garderober är sprängfyllda, och hur ofta kommer jag titta på denna? Tror inte min dotter kommer vilja ha den heller. Den är ganska tidlös tror jag, rätt lik Meghan Markles klänning så ingen spets eller så.

Ångrar man sig om man säljer? Det är ingen extremdyr heller, 12000 + lite omsydd för att passa mig men bara intagen ett par cm här och där.

Jag har försökt sälja min, men nä. Fel med axelbandslöst tydligen 🙄
Den har hängt på garderobsdörren i fem år nu. 😝
 
Utifrån hur du skriver här i tråden, så hade jag sålt den.

Jag har vissa saker som jag inte riktigt kan med att sälja känslomässigt (bla de sadlar som jag byggde till min valack). Men är typen som rensar kontinuerligt och säljer både stort och smått som inte används eller som jag inte vill ha kvar.
 
Jag ville inte ha en vit klänning, hade en grön balklänning istället. Gifte mig för 9 år sedan och har den kvar, men jag är inte "attached to it" på något vis utan skulle mycket väl kunna tänka mig att sälja den. Den kostade dock bara ett par tusenlappar och jag har plats för den, så den har hängt kvar i garderoben.

Oklart om jag kommer i den längre dock, det är en del kläder som har... krympt i garderoben... :D
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 019
Senast: Whoever
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 517
Senast: Imna
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 914
Senast: Efwa
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 484
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp