Brudklänningen efter bröllopet

Vad har ni som gift er med ”riktiga” brudklänningar (dvs sånt som man inte riktigt kan använda till vardags) gjort med klänningen efteråt? Min sambo tycker att jag ska spara den som minne. Men mina samtliga garderober är sprängfyllda, och hur ofta kommer jag titta på denna? Tror inte min dotter kommer vilja ha den heller. Den är ganska tidlös tror jag, rätt lik Meghan Markles klänning så ingen spets eller så.

Ångrar man sig om man säljer? Det är ingen extremdyr heller, 12000 + lite omsydd för att passa mig men bara intagen ett par cm här och där.
Köpte min begagnad och sålde den efter bröllopet - gick med vinst ;) var rätt många år sen och nån dyr, populära Ida Sjöstedt variant så var enkelt. Enda svåra var att hitta nån som var tillräckligt smal för att komma i den (själv fick jag gå ner några kilo också :))
 
Jag har sparat min. Den är visserligen inte en typisk brudklänning, men ändå för "festlig" för vardagen. Jag har sytt den själv så även om den inte passar längre (fattar inte varför alla mina kläder krymper i garderoben) vill jag ha den kvar.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 497
Senast: Imna
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
43 856
Senast: Efwa
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 456
Senast: YorkWann
·
Hästmänniskan Jag behöver lite tips för att motivera dottern att vilja rida oftare framför allt nu på vintern då vädret inte alltid är det roligaste...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 429
Senast: Grålly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Arbetsintervju

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Löss
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp