Brukar din hund torka sig om munnen efter maten?

Brukar din hund torka sig om munnen efter maten?

  • Ja, alltid! Viktigt att vara ren och fin.

    Röster: 17 34,0%
  • Bara ibland, beroende på mat.

    Röster: 14 28,0%
  • Ibland, men ser inget mönster i när.

    Röster: 5 10,0%
  • Nej, aldrig. Lever glatt som lortgris.

    Röster: 14 28,0%

  • Antal omröstningsdeltagare
    50

Nytant

Trådstartare
Whippishen går konsekvent iväg efter han har ätit sin mat och torkar sig noggrant om munnen genom att gnida sig mot valfria hemtextilier, mjuka möbler eller gräsmattan.

Stora killen däremot vill inte ens att jag hjälper honom, utan springer glatt runt med matrester i skägget och droppande haka.

Hur ser det ut hos dig? Vad har dina hundar för vanor och preferenser?
 
Jag har två hundar med skägg, så här torkas det ordentligt efter måltid ;) Häromdagen såg jag den ena stå och gnida hakan fram och tillbaks i sidled på fåtöljens fotpall. Inte konstigt att han får mycket knutor i skägget 🤪
Underbart att de är så noga! Mindre underbart för möblerna, men jag känner mig som David Attenborough när jag smyger efter och iakttar den här ritualen. Fotpallen är säkert i perfekt höjd.
 
Nuvarnade hund nope.
Förra hunden torkade alltid munnen mot en matta efter mat eller dryck 😍
Whippishen använder också mattorna ibland, men oftast soffan. Försöker lite halvhjärtat se till att han håller sig ovanpå filtarna men som han bökar runt är det inte så lätt. Otroligt gulligt är det!
 
Underbart att de är så noga! Mindre underbart för möblerna, men jag känner mig som David Attenborough när jag smyger efter och iakttar den här ritualen. Fotpallen är säkert i perfekt höjd.
Det behövdes inget smygande här kan jag meddela, det hela utfördes utan någon som helst hänsyn varken till fotpallen (som indeed är i perfekt höjd!) eller eventuell publik 🤪
 
Ebrah brukar lägga sig och sprattla på rygg, ser det inte som torka sig om munnen utan mer glädjeryck :p Lily, hon går mest runt och letar efter mer att äta.
Blir Ebrah lekig när hon ätit också? Whippishen brukar ha separat lekstund sen och han har även flera såna där stunder av att sprattla runt på sängen och/eller gnida sig mot den eller soffan om dagen. Minst en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen. Då ropar han på mig och jag ska vara med och klia honom på rygg och rumpa samtidigt som han ålar sig.
 
Nej. Shiban är en sådan stroppig ätare att det aldrig skulle finnas anledning. Äter hon glass nibblar hon likom med framtänderna. 😅 Hon kliver inte i lerpölar, ligger inte på golvet och sulle aldrig i sitt liv plocka upp en leksak i närheten av en bajs utomhus heller. :D
 
Blir Ebrah lekig när hon ätit också? Whippishen brukar ha separat lekstund sen och han har även flera såna där stunder av att sprattla runt på sängen och/eller gnida sig mot den eller soffan om dagen. Minst en gång på förmiddagen och en på eftermiddagen. Då ropar han på mig och jag ska vara med och klia honom på rygg och rumpa samtidigt som han ålar sig.
Inte direkt lekig. Hon lägger sig på rygg, gärna i hundbädden, ålar runt och vrålmorrar åt sig själv. När Lily var ny hemma så blev hon jättebusig och trodde att Ebrah ville leka. Nu bryr sig inte Lily längre, hon har lärt sig att det tyvärr inte rör sig om någon lekinvit, utan helt själviskt sprattel :rofl: Hon vill inte ha mig med heller, hon ska bara sprattla runt där för sig själv. Det intressanta är att Ebrahs moster, min älskade Wahidah, gjorde precis likadant.
 
Jag har nu för första gången i mitt liv en hund med helt slät nos utan skägg. Han är också enda hunden hittills i mitt liv som inte springer iväg och torkar sig mot väl vald matta eller annan inredning efter att han ätit - behövs ju liksom inte eftersom han inte blir kladdig! :D Slickar ur matskålen noga och slickar sig minst lika noga om munnen - gäller att inte minsta matmolekyl missas! :laugh:
 

Bifogade filer

  • B7B60B6E-7DA8-4620-841A-8F97173BD974.jpeg
    B7B60B6E-7DA8-4620-841A-8F97173BD974.jpeg
    743,7 KB · Visningar: 64

Liknande trådar

Övr. Hund :rofl: "BAD: Detta är en process där människorna blöter ner golv, väggar och dem själva. Du kan hjälpa dem genom att skaka dig...
Svar
7
· Visningar
1 032
Senast: domino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Den första tråden
  • Arbetsintervju

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp