Brukar ni få tandsten?

Brukar ni få tandsten?

  • Ja

    Röster: 41 68,3%
  • Nej

    Röster: 19 31,7%

  • Antal omröstningsdeltagare
    60
  • Omröstning stängd .
Jag har väldigt fin tandkvalité, vita tänder fast jag röker och aldrig haft hål. Däremot får jag tandsten på två tänder längst fram i underkäken hur jag än borstar, och jag lovar då att jag gillar att borsta tänderna :D

Brukar skrapa bort det mesta av den själv, nu när jag skriver det så undrar jag dock hur vettigt det är :o
 
Samma här. Tandsten verkar var ett släktdrag. Tandtråden klarar jag inte av, mellanrumsborstar är för dyra, så jag håller mig till tandstickor. Använder eltandborste.
Min senaste tandhygienist dissade tandtråden och förordade trätandstickor. Eltandborsten är här för att stanna.
 
Jag har aldrig haft tandsten, däremot har jag haft sjukt många hål. Alltid är det något nytt.
 
Efter att ha börjat med eltandborste har jag praktiskt taget ingen tandsten men jag hade å andra sidan inte mycket innan heller. Det lilla som är får sitta kvar eftersom tandläkaren inte vill ta bort när det är så lite pga infektionsrisken (nära tandköttet och jag står på immundämpande medicin).
 
Jag har alltid tandsten som måste bort när jag går på mina undersökningar. "Det spelar ingen roll hur mycket du tandtrådar, det finns alltid någon spricka eller skrovlig yta där det kan få fäste" som min tandläkare sa. Det sätter sig även på staven jag har genom tungan. :wtf: Som tur är går i alla fall det lätt att skrapa bort själv.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat flera gånger på vad som påverkar spridning och synlighet på instagram men blir aldrig riktigt klok. Inte för att jag...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 342
Senast: cili
·
Kropp & Själ Jag har ätit minipiller i flera år för att ta bort mensen eftersom jag inte klarar av att ha mens. Det ger mig en fruktansvärd ångest...
Svar
9
· Visningar
606
Senast: MissFideli
·
Tjatter Jag köpte en kanna på loppis för några år sen. Köpte den för att mönstret gör mig glad. Jag har undrat hur gammal den är och var den...
Svar
2
· Visningar
552
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag fick för flera år sedan en duscholja i SecretSanta som jag avgudade men som jag aldrig skrev upp vilken det var:banghead: Det var...
2
Svar
24
· Visningar
907
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp