Brukar ni svara på hemligt nummer?

Brukar ni svara på hemligt nummer?

  • Ja, alltid

    Röster: 83 37,6%
  • Bara ibland

    Röster: 61 27,6%
  • Nej

    Röster: 77 34,8%

  • Antal omröstningsdeltagare
    221

Lycan

Trådstartare
Ett antal gånger har jag blivit uppringd av hemliga nummer och oftast har det varit barn som busringt. Jag brukar i regel inte svara på hemligt nummer just av den anledningen. Men kanske borde jag svara när det ringer på mobilen från hemligt nummer? Brukar du svara när det ringer från hemligt nummer? Varför/varför inte?
 
Jag svarar av samma skäl som andra, myndigheter, sjukvård etc. Jobbar dessutom själv på myndigheter och det kan vara så att vi ibland ringer från skyddat nummer och det kan fördröja och försvåra vårat jobb när vi inte får tag i personer.
 
Jag svarar alltid. Dels kan det vara vård, polis etc men jag är också obotligt nyfiken. :D

Känns som att jag mest haft otur(eller tur?) då som bara fått busringningar. Har ett minne av att det brukar stå något annat på displayen när det är från vården.
 
Ett tag svarade jag inte på hemligt nummer då det oftast var försäljare. Men nu när de inte längre får ringa utan att deras nummer visas svarar jag alltid, främst då mannen har många samtal från vården som går till mig men även som någon nämnde: av nyfikenhet, tänk om jag missar nåt spännande :D
Busringning har jag faktiskt aldrig haft.
 
Jag svarar av samma skäl som andra, myndigheter, sjukvård etc. Jobbar dessutom själv på myndigheter och det kan vara så att vi ibland ringer från skyddat nummer och det kan fördröja och försvåra vårat jobb när vi inte får tag i personer.

Men oftast brukar man förvänta sig ett samtal från dolt/hemligt nummer när man har kontakt med myndigheter. Egentligen kanske det skulle ha begränsats det här med hemliga nummer så att det inte kan utnyttjas till hyss? För sådana som jag blir mer skeptiskt mot att svara i telefon då.
 
Ja, det gör jag. Det tenderar att vara viktiga samtal. Har inte varit med om att försäljare och liknande har ringt från hemligt/dolt nummer på många år, det är nästan alltid mobilnummer eller någon gång ibland ett Stockholmsnummer.
 
Ett tag svarade jag inte på hemligt nummer då det oftast var försäljare. Men nu när de inte längre får ringa utan att deras nummer visas svarar jag alltid, främst då mannen har många samtal från vården som går till mig men även som någon nämnde: av nyfikenhet, tänk om jag missar nåt spännande :D
Busringning har jag faktiskt aldrig haft.

Försäljare har väl varit en annan anledning jag aldrig svarat. 😁 Nästa gång det ringer så ska jag svara. Börjar faktiskt bli lite nyfiken på vem det är som försökt nå mig.
 
Svarar alltid eftersom vård och andra myndigheter ringer från hemligt nummer. Försäljare etc ringer från ett öppet nummer. Okänt nummer brukar jag inte svara, köra en hitta sök och ser om det är privat eller försäljare. Det finns en liten förvirrad dam som envisas att ringa till mig och vill prata med Maja. Förklarar tålmodigt att hon ringt fel och det här är mitt xxxx nummer. Oj säger hon, lägger på och ringer igen efter någon månad.
 
Jag svarar alltid, ser ingen anledning att inte svara tbh, vad skulle kunna hända? Är det telefonförsäljare eller busringare är det ju bara att lägga på men det kan lika gärna vara vården, polisen eller vad som.

I påskas var det lite stökigt kring en anhörig så när det ringde från ett nummer jag inte kände igen tänkte jag att något hänt. Det visade sig dock vara en kvinna från Jehovas vittnen som ville prata om Jesus. :D Hon var dock väldigt trevlig och hade inga problem att ta ett nej.
 

Liknande trådar

Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 776
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 103
Senast: Mineur
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 971
Senast: mars
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 586
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Min ekonomi
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp