Brukar optiker ha synfel?

Rosett

Trådstartare
Avdelningen konstiga funderingar. :D

Kom just att tänka på det. Brukar optiker och personal hos optiker ha linser/glasögon?
 
Jag har helt klart sett optiker med glasögon.

En lite rolig fundering också är väl om tandläkare som får tandvärk skäms lite extra när den måste gå till sin tandläkare för sitt besvär. Borde de inte veta bättre så att säga?
 
Jag tänker att det kan vara just därför som man har blivit intresserad av yrket. Någonstans har vi ju alla fått inspiration till våra yrkesval från, antingen man känner någon inom branchen som man blivit inspirerad av eller att man själv kommit i direktkontakt med yrket som patient/kund/etc.
 
En kompis jobbar på en stor glasögonkedja. Hon har perfekt syn men måste bära glasögon utan styrka när hon jobbar. Lite som att de som arbetar o klädbutik bär kläder från butiken
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag måste ha "läs"glasögon som fungerar när jag jobbar vid datorn. Just nu har jag progressiva glasögon för vanliga livet, men de...
Svar
14
· Visningar
1 286
Senast: Otherside
·
Kläder & Bli fin Haha, svårt att välja prefix, men glasögon fick väl gå under kläder och bli fin då. :) Jo, mitt ena glas i glasögonen ramlade ut under...
Svar
13
· Visningar
1 305
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 151
Tjatter I flashback forever tog de för en tid sedan upp en flashbacktråd om fikabesvikelser, och nu tänkte jag vi skulle kunna ha en sådan här...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
18 869
Senast: Stefffie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp