Bukefalos 25 år!

Brukskörning

L

LäderBjörn

DM i brukskörning blir det på Hästa gård, Järvafältet den 18/10 kl. 10.00

P

pulkan

Nej men är det inte ridningen på lördagen? :o
Nu blir jag osäker! Brukar ju alltid vara körningen på söndagen? :crazy:

Jag har inte alls tagit tag i det i år =S..

B

basjkir

Vart ligger Hästa gård? Skulle vara kul att komma dit och kolla!
/ Sandra :)

L

LäderBjörn

Hästa gård är ett 4H-lantbruk på Järvafältet, Akalla, Husby, väg 275 Akallavägen, ungefär där Norrviksvägen ansluter på Akallavägen. Om du har Gula sidorna, Stockholmsdelen, så titta på kartsidan 20 b8 eller 27 c1.

A

alisson

Hästa ligger mellan Akalla och Tensta. Man kör E4(?) och tar av mot akalla i "hjulstakorset" sen är det upp till höger, skyltat mot hästa4Hlantbruk. Det är ridning ena dan och körning andra. På söndagen är det även gårdsdag, vet inte hur det är i år men förut var det i allfall lite jordbruksskörning med häst och lite marknad, tror det även skulle bli lite skogskörning i år, men det vet jag inte säkert. :bump:

L

LäderBjörn

Du får inte skrämmas sådär :D Körning på lördagen och ridningen på söndagen.

P

pulkan

Haha, ok då blir det till att planera om.

Någon här som ska delta?
Får se om jag och ponnyn vågar oss på fyrhjulingen i år :crazy:..

B

basjkir

OK, då tror jag att vi ska hitta dit. Hoppas bara att vi hinner med det. Det vore toppenkul att komma dit!

/ Sandra :bump:

G

Gisburne

Heads up, Björn! Bangenomgång klockan 9.00. Vicken tur att jag frågade när jag anmälde, annars hade jag litat på det du skrev om klockan 10.00! :D Ses där, du känner igen oss!

:bump:

Liknande trådar

• Artikel
Radannons Hej! Alicia heter jag och är 16 år och bor i Uppsala Jag söker en ny bästa vän och läromästare, ålder 10-16 år, en häst som vill gå...
Svar
0
· Visningar
284
Körning Hur går det till när man tävlar i brukskörning? Vilka moment ingår? Vad krävs av hästen? Råkade få syn på inbjudan till DM i...
Svar
9
· Visningar
1 055
Ekonomi&Juridik Jag har enda sen jag var barn viljat ha en egen häst men fick inte ens gå på ridskolan. I tonåren hade jag kompisar med hästar och...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
12 152
Hästvård Hej. Har nyss bytt hagkompis till min lekfulla 5åring. Innan så gick han med en 2 år äldre häst som tydligt var ledaren i hagen. Dom...
Svar
3
· Visningar
664

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Rastråd såklart! För vi älskar rastrådar

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15
  • Föl 2021