Bruksprov SWB 2016

Gabby_Ossi

Trådstartare
Dags för försnack och skvaller? :angel:
Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater.

Bollerup
Zafferano (SWB)
f. 2013 isabell e. Zaladin MI - Bernstein - Rekommenderades åter till rådgivande bedömning alt. bruksprov 2016
Fiorello (SWB) f. 2013 fux e. Floricello - Topaasch - Rekommenderades åter till rådgivande bedömning alt. bruksprov 2016
Triton Hästak (SWB) f. 2012 brun e. Cabachon - Winningmood vd Arenberg - Rekommenderades till bruksprov 2016 med vissa förbehåll
Bosun's Watch xx f. 2004 brun e. Singspiel xx - Midyan xx - Rekommenderades till bruksprov 2016 med vissa förbehåll
Fatta KJ (SWB) f. 2010 brun e. Feliciano (SWB) - Cardento - Rekommenderades till bruksprov 2016

Tenhult
Mr Vain GJ (SWB)
f. 2013 svart e. Diarado - Lavirco - Rekommenderas till bruksprov 2016

Strömsholm
Captain Corinth (SWB) f. 2013 brun e. Cartier - Lovis Corinth - Rekommenderas till bruksprov 2016 med förbehåll
Valentino Rossi (SWB) f. 2013 brun e. Vivaldi K - Robin Z - Rekommenderas till bruksprov
Sir Goldenburg (SWB) f. 2013 mörkbrun e. Sir Oldenburg - Heslegårds Star Light - Rekommenderas till bruksprov
Chrysanthemum (SWB) f. 2012 gulbrun e. Corporal VDL - Rebel Z - Rekommenderas till bruksprov

 
Dags för försnack och skvaller? :angel:
Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater.

Bosun's Watch xx f. 2004 brun e. Singspiel xx - Midyan xx - Rekommenderades till bruksprov 2016 med vissa förbehåll



Kul! Jag har precis köpt ett dräktigt sto e honom, det visste jag inte att han var påtänkt för SWB - hoppas de visar och att han går igenom. Vi behöver verkligen bra xx-hingstar (som folk använder då också ;)).


Chrysanthemum (SWB) f. 2012 gulbrun e. Corporal VDL - Rebel Z - Rekommenderas till bruksprov

Denna hoppas jag verkligen kommer, gillar stammen sååå mycket och färgen är bonus :love:.
 
Jag har inte själv varit på plats och sett någon, men jag har för mig att jag läste på i rapporten på Ridsports hemsida ang Bosun's Watch att gångarterna och typen var bra men förbehållet gällde hovarna? Kan inte dubbelkolla nu, hemsidan vägrar skicka mig vidare så jag kan logga in och komma åt PLUS-artiklarna :cautious:

Chrysanthemum hoppas jag också på! Härliga prestationer på mödernet :)

Ang färg så kan det kanske bli hela 3 gula till test, även Sir Donovan som kom 2a i 3-årschampionatet förberes för bruksprov som jag uppfattat det.

Sedan gillar jag stammen på Fiorello också, där finns också prestation på allra högsta nivå genom mormor Di Lapponia T :d
 
Såhär står det: "Bruksprov 2016 om hovproblematik utreds före provet med AVNs veterinär"

(ang Bosun's Watch)

Att jag har missat det, haha, helt otroligt. Intressant dock att de lägger vikt vid hovarna, det har jag alltid sett som ett parenteskapitel för brukshingstarna.
 
Jag har nog inte heller sett att de kommenterar hovarna direkt innan, "fullblodshovar" brukar man ju prata om i lite negativ klang men man undrar ju lite hurpass "illa" det är för att de ska vilja utreda det extra.
 
Jag har nog inte heller sett att de kommenterar hovarna direkt innan, "fullblodshovar" brukar man ju prata om i lite negativ klang men man undrar ju lite hurpass "illa" det är för att de ska vilja utreda det extra.

Eller så är de bara knussliga, eller hovarna dåligt skötta... man kan dölja mycket med bra skoning.
 
Han har ju haft problem med hålväggar och hovspricka så det är väl klokt att de kollar upp så det inte är något ärftligt med hans hovkvalite. Han sövdes och opererades för det hösten 2007 och sattes sedan i träning, men fick nya känningar våren 2008 o sattes då i avel.
 
Så fantastiskt kul att det är hela tre gulingar aktuella!

Någon som sitter inne på mer info eller till och med bilder?

:banana:
 
Håller tummarna stenhårt att någon (eller gärna alla) är tillräckligt bra! Tycker det vore så synd om gulanlaget försvinner från SWB!

Hittade en hel del på Zafferano, med mitt amatörmässiga öga ser han också riktigt fin ut! :love:
 
Av det jag sett av Fiorello så ser det otroligt lovande ut och jag kan absolut tänka mig att använda honom på någon av mina tanter nästa år (fast jag trodde att jag redan gjort mina hingstval:p).
 
J
Kul! Jag har precis köpt ett dräktigt sto e honom, det visste jag inte att han var påtänkt för SWB - hoppas de visar och att han går igenom. Vi behöver verkligen bra xx-hingstar (som folk använder då också ;)).




Denna hoppas jag verkligen kommer, gillar stammen sååå mycket och färgen är bonus :love:.

Jag har också nästan precis köpt ett sto efter honom. Vad kul. Han ger väldigt fina avkommor.
 
Intressant och höra att man inte har så stort intresse i hovkvaliten längre.Tycker det är en viktig bit o har hittills ratat hingstar som haft dåliga hovar.Dåliga hovar tycker jag kan förstöra så mycket när man tränar sin häst samt tråkigt när de får mycket hovbölder
 
Lövsta har ju en 3-åring e. Benetton Dream, Mr Bojangle som ev. kan vara en kandidat för bruksprovet. Jag såg den på Breeders och har för mig att jag tyckte den var trevlig.
 
Tror att Grevlunda visar en Nabab om den blir färdig. Den är stor så den får kanske vänta ett år.
 

Liknande trådar

Avel Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan...
28 29 30
Svar
591
· Visningar
60 379
Senast: athena
·
Avel Jaa, hög tid att börja försnacket ;) Mycket spännande att se fram emot i år! Har du/känner du till någon avkomma ur...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
28 998
Senast: Vingra
·
Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 088
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp