Bruksprov SWB 2017

Gabby_Ossi

Trådstartare
Nu i veckan har ju årets rådgivande bedömningar genomförts så känns som ett bra tillfället att börja spekulera i vilka hingstar som kan komma fram för test!

Dessa har blivit rekommenderade till Bruksprov:

Bioritmo (SWB) f. 2014 e. Floricello u. Genua for U ue. Ampere uppf/äg Mats Erikson
J Chasseur f. 2014 e. Charmeur u. Ryanda ue. Belisar äg 2M2 Horses Båstad
Camper E (SWB) f. 2014 e. Ampere u. Camü E ue. Münchhausen uppf/äg Kicki Månsson
Vinnio II W Z f. 2014 e. Verdi u. Zinnia W Z ue. Zandor Z äg Olivia Borén
CC Top TL (SWB) f. 2012 e. Carmargue u. Isadora ue. Cardento uppf Tomas Wigren äg Mathilda Svensson
Fratello f. 2014 e. Foricello u. Dilissima ue. Topaasch uppf/äg Paulinda Friberg
Silberman f. 2014 e. Cormint u. Olina VIII ue. Corrado I äg NilsPetter Möller

Kul om både helbröderna Fratello och Fiorello kommer till Bruks!

Någon som var på plats och såg på Rådgivande? Eller har fler tips om hingstar som kan dyka upp?
 
Jag är sugen på Eklundas Ike. Lena sa att han skulle visas. Jag har bestämt mig för att använda honom oavsett godkännande här men det vore kul om han gick igenom. Han är godkänd i AES och nåt mer förbund sen innan, han visades på KWPN förra året men sållades bort inför sista rundan.
 
Zafferanos bedömning i Tyskland 50 dagarsprov för dressyrstammade hingstar
Interiör 9,75
Karaktär/Temperament 10,0 :)
Arbetsvillighet 9,50
Skritt 7,50
Trav 8,50
Galopp 8,00
Ridbarhet 9,00
Hoppning 8,00
Samlat intryck 8,50
Ridbarhet testryttare 8,75
Slutpoäng 8,40
 
Vad jag läste på ett tyskt hästavelsforum från en som var där, så vägrade hingsten att röra sig framåt med testryttaren på ryggen..
 
Jag ska släpa med sambon ner ett par dagar under provet. Vilka dagar brukar vara bäst om man vill se de unga hopphingstarna? Hittar inget program nämligen, tänker om de brukar följa ungefär samma schema från år till år ? Är det inte nån av dagarna som är lite av en mellandag?
 
Jag ska släpa med sambon ner ett par dagar under provet. Vilka dagar brukar vara bäst om man vill se de unga hopphingstarna? Hittar inget program nämligen, tänker om de brukar följa ungefär samma schema från år till år ? Är det inte nån av dagarna som är lite av en mellandag?

Preliminärt fas I Tis-tors, fredag vilodag och kvartssamtal, lördag testryttare, söndag sista visning med egen ryttare. 3-åringar, direktkvalificerade, ev hingstklass, premiering eller annan aktivitet är nog inte riktigt klart än.
 
Springbank II går tydligen till Herning direkt. Flera svenska hingstägare väljer att skicka sina hingstar för bruksprov i Tyskland, godkännande i Dk eller Tyskland ger ju en annan marknad eftersom det svenska provet inte accepteras utomlands. Dags stt ändra på något??? Har det svenska bruksprovet spelat ut sin roll?
 
Vet att bl.a Touchdown gick som direktkvalificerad förra året eftersom han gjorde 70 dagars-test nere i Tyskland innan. Nu står för övrigt både han och Zafferano nere på Celle för provtagning osv för att kunna användas på fryst till Europa o Nordamerika p.g.a stort intresse därifrån så det kanske funkar bättre att visa i andra förbund?
 
Springbank II går tydligen till Herning direkt. Flera svenska hingstägare väljer att skicka sina hingstar för bruksprov i Tyskland, godkännande i Dk eller Tyskland ger ju en annan marknad eftersom det svenska provet inte accepteras utomlands. Dags stt ändra på något??? Har det svenska bruksprovet spelat ut sin roll?

Dock verkar den ägas av Helgstrand så inte jättekonstigt att den visas där iofs. :)
 
Enligt intervju med Hippson kommer Don Juan's Duvetico (Don Juan de Hus - Davignon I) till bruksprovet. Ska ha gått 50-dagarsprov med 8,39, verkar vara samma som Zafferano gick.

 

Liknande trådar

Avel Dags för försnack och skvaller? :angel: Rådgivande bedömningarna gick ju förra veckan så där har ju kommit en del möjliga kandidater...
29 30 31
Svar
619
· Visningar
72 178
Senast: Görel
·
Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 808
Senast: Ottilia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp