Bruksprovet 2012 (ASVH)

Flippeti

Trådstartare
Dags för årets bruksprovstråd! :)
Någon som har förhandsinfo?
Inga anmälda på TDB än så länge iaf.
 
Senast ändrad:
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Anmäler inte i år igen, inte för att hästen gått "dåligt" utan mer för att vi redan i somras "valt" att låta honom tävlas nu som 5 åring å se hur de går =)
Sen lyckades även ryttaren ha oturen att bryta armen så höst-vinterns träningssäsong har lixom legat lite efter...
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Tänk om det inte blir några anmälda alls, inte så konstigt iofs. Det finns snart lika många hingstar till förfogande som det finns ston som ska betäckas och trots den ökade konkurensen så har vi ändå inte sett något minskning av betäckningsavgifterna (med vissa undantag) och därför struntar fler och fler i att betäcka (dvs det blir ännu färre ston/hingst).
Så Jana kanske får som han vill, dvs bruksprovet läggs ner, men inte av den anledningen som han tänkte sig :D
Vad tror ni andra?
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Det är väl Ifversson som mutar alla att hålla sig borta för att vara säker på att hans hingst skall bli bruksprovsvinnare så att han slipper gå hem naken ;)

Efter championaten var där ju en del det skulle satsas mot bruksprov med men hur det gått har jag faktiskt inte hört ett ljud om trots att en del av dem finns här runt omkring.

PS tar kanske hit en drös unghingstar som inte kan godkännas pappersvägen så att det blir någonting att spana in i alla fall.

Dock har jag som du på känn att betäckningssiffrorna lär nog inte bli höga i år, alla man pratar med säger samma sak de skall inte betäcka i år har alldeles för mkt unghästar kvar och då är ändå flera av dem sådana som betäckt ett antal ston varje år.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Det är väl Ifversson som mutar alla att hålla sig borta för att vara säker på att hans hingst skall bli bruksprovsvinnare så att han slipper gå hem naken ;)

Aaah, sååå är det såklart :D

Det där med PS tänkte jag också på, det blir väl som "lilla oldenburgerförbundet" på Flyinge i fortsättningen.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

PS kommer säkert med några hingstar, sen ska Chin Top gå provet också.

Jag är en av de som funderar på att inte betäcka, svårt val tycker jag, det är ju inte ekonomiskt vettigt att ställa stona tomma heller. Men det blir bara en massa unghästar... det är ju en sak när de är föl men sen ska man börja lägga tid på dem!

Å andra sidan har jag bara två aktuella SWB-ston + en ponny inför säsongen. Beslut blir nog inte fattat än på ett tag.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Det var ju en del som blev rekommenderade från rådgivande bedömningar iaf, någon av dem kanske kommer.

Vi har en hingst på mitt jobb som blev rek, tror planen är att den ska gå. Kom efter rådgivande och har blivit inriden nu hos oss men vi ska inte visa honom, så det beror väl lite på hur det går när de som ska visa tar över honom.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Nu har den första anmälda dykt upp på TDB!

Ett belgiskt varmblod f 2005, Fantast vh Zwarte Pannenhof, e Clinton u Pamina vh Zwartepannenhof e Quat'Sous
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Fantast har väl varit interimiskt godkänd redan och betäckte väl förra säsongen.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Det är väl Ifversson som mutar alla att hålla sig borta för att vara säker på att hans hingst skall bli bruksprovsvinnare så att han slipper gå hem naken ;)QUOTE]

Hahahaha, klockrent:D

Men har han kvar sin svarta då? Den var ju rätt läcker:d
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Ursäkta trådkapning - hur brukar bruksprovet vara upplagt? Dvs vilka dagar visas vilka hingstar? På dressyrtävlingar brukar ju det mest spännande vara på slutet...
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

det borde finnas program för detta på asvh sida. Men det är som du säger, det bästa på slutet. Dock i år kommer testryttarna redan på onsdagen. Så jag åker ner tisdag o kommer hem söndag.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Fantast var godkänd redan i år. Han var en av de kandidater som ASVH:s avelsexpert rekommenderade mig att använda om jag skulle betäcka 2011.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Det är väl Ifversson som mutar alla att hålla sig borta för att vara säker på att hans hingst skall bli bruksprovsvinnare så att han slipper gå hem naken ;)QUOTE]

Hahahaha, klockrent:D

Men har han kvar sin svarta då? Den var ju rätt läcker:d

Ingen aning, ligger dock på till salu sidan hos honom - han börjar väl bli desperat nu kan tom tänka sig att sälja hingsten för att slippa gå naken :D
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

nu är även ludwigs boy anmäld, vilket jag tycker är riktigt kul. Förra året var han för fet tyvärr, de var lika glada ändå o chansade som de sa då. Men jag tycke att han hade bra elastisitet och inställning till allt. Kul att han kommer igen, detta år kanske lite smalare/smäckrare o mer välriden :)
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

det borde finnas program för detta på asvh sida. Men det är som du säger, det bästa på slutet. Dock i år kommer testryttarna redan på onsdagen. Så jag åker ner tisdag o kommer hem söndag.

*delvis kl*

http://www.asvh.se/avel/bruksprov/dagsprogram

När jag nu bor bara några km bort tänkte jag åka och titta. Men det är ju typ inget kul på normala tider (läs: helg :p)?

Varför?

Jag vill se testryttare hopp/dress och löshoppning!
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

nu är även character anmäld (careful-Acadius) f 2007, på blup ser man väl inget som är sådär skitbra direkt. Men stostammen har kanske meriter från utlandet, vilket jag inte vet nåt om.
 
Sv: Bruksprovet 2012 (ASVH)

Tar sista knappen. Gjorde en lista över de som är anmälda hittills och en separat "skvallerlista" för er som har inside info (tex hingstar som fått tummen upp på rådgivande eller vet någon som håller på att förbereda sin hingst eller nyss köpt någon utländsk).

Anmälda:
Character, 2007 Careful - Acadius Svb
Fantast vh Zwarte Pannenhof, 2005 Clinton - Quat'Sous BWP
Ludwigs Boy, 2008 Ludwigs Champion - Chico's Boy Oldenb

Skvaller - dessa borde kanske dyka upp:
Sir Donnerhall II, Sandro Hit-Donnerhall
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
813
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
572
Senast: LaMagia
·
Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
46 446
Tjatter Det är bara tre dagar kvar innan det vänder och blir ljusare. Årets längsta natt är i år 22 dec om min almanacka visar rätt. Sällan har...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 268
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp