Bruksprovet 2019

Sista anm.dag utom efter anmälan. Nya intressanta 4åringar på dressyrsidan från PS. Följer de hans fantasifulla namngivningsvana får de väl heta De Niros Totilas,
Vivaldis Sir Donnerhall och Governors Furstenball. Namnförslag insändes till H Torstensson kanske? Men hittills verkar årets Bruksprovet lovande på pappret.
 
Sista anm.dag utom efter anmälan. Nya intressanta 4åringar på dressyrsidan från PS. Följer de hans fantasifulla namngivningsvana får de väl heta De Niros Totilas,
Vivaldis Sir Donnerhall och Governors Furstenball. Namnförslag insändes till H Torstensson kanske? Men hittills verkar årets Bruksprovet lovande på pappret.

Jag blir lite fundersam bara, Go First som blev godkänd förra året är ju också Governor - Fürstenball, är den han kanske? Eller han kanske har flera :p
Och de hade ju en De Niro - Totilas som gick förra året också, Donato.
 
Jag blir lite fundersam bara, Go First som blev godkänd förra året är ju också Governor - Fürstenball, är den han kanske? Eller han kanske har flera :p
Och de hade ju en De Niro - Totilas som gick förra året också, Donato.
Hoppas det, då har de iaf vettiga namn. Står som namnlösa nu. Men lite hemlighetsmakeri höjer spänningen!
 
Såg att den fullblodshingst anmälts, Center Divider xx. Någon som har koll på den?
oj är den anmäld! Han har använts i fullblodsaveln ett par år. Äldsta avkommorna fem nu i år. Har inte lämnat nått stort i galoppen. Stått i Danmark . Undrar om han är tänkt gå på semin?
 
Schockemöhles 3 st odöpta är samma som förra året, antar att de rätta hästarna inte är svenskreggade än. Dessutom har han anmält Calido's Son som är slutgodkänd, så det kommer någon annan än den också.
Armani Code är också anmäld, naturligtvis är det en annan som ska ha hans plats.

Är det nån som kan berätta något om Winston Glove?
 
Någon hade kommenterat att ert såg tunt ut bland dressyrhingstarna, men tittar man på stammarna det det väl helt okej ut hittills. Jag har har dock inte kollat på mödernen bortom Liberace och Dandelon ännu... Men samtidigt tycker jag att bara en stamtavla inte säger så mycket, man måste se individen.
Jag tycker dock Dante Weltino - Donnerball låter jättebekant - kan den ha gått tyskt test förra året?
 
Schockemöhles 3 st odöpta är samma som förra året, antar att de rätta hästarna inte är svenskreggade än. Dessutom har han anmält Calido's Son som är slutgodkänd, så det kommer någon annan än den också.
Armani Code är också anmäld, naturligtvis är det en annan som ska ha hans plats.

Är det nån som kan berätta något om Winston Glove?

Kollade Blup, mamman är 50% fbl. Gått svår hoppning. Fått 5 avkommor, äldsta född -13.
 
Det finns en helbror Dante Weltino-donnerball som Dante Weltinos ägare har, kanske därför du känner igen stammen🤔
Har kollat runt lite på mamman verkar ha lämnat fina avkommor....
 

Liknande trådar

Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 053
Senast: Badger
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 064
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp