Bruksprovet 2021 till Strömsholm

Nu har det precis blivit officiellt att nästa års bruksprov hålls på Strömsholm!

För egen del hoppas jag att det går att ha publik, nu när jag kan åka dit över dagen.

https://swb.org/nyheter/bruksprovet-flyttar-till-stromsholm/
Vi tycker att det är bra att det kommer lite närmare Norrland! Med lite tur har min särbo en uppfödning som ska visas och det hade ju varit roligt att kunna åka och titta. I övrigt är det väl bara att hoppas på att det blir ett bra arrangemang!
 
Jag tyckte iofs Grevagården var väldigt bra men har inget emot Strömsholm. Har exakt lika långt även om det har underordnad betydelse. Tänker kanske att boende är lite klurigare, det är ju en bit till Västerås.
 
Jag tycker det är jättekul särskilt om det blir med publik - annars får jag väl vara funktionär ;) Grevagården var jättebra tycker jag förutom att läktaren var väldigt pluttig och jävligt kall men allt annat var superfint. FLyinge har ju sina fördelar men jag tycker det är skönt att inte behöva åka så långt
 
Jag tyckte ju det var praktiskt med Grevagården då jag bor så nära, men Strömsholm är också helt okej för då har jag en ursäkt att hälsa på kompisar i trakten, förutsatt att publik är tillåten då.
 
Jag tyckte ju det var praktiskt med Grevagården då jag bor så nära, men Strömsholm är också helt okej för då har jag en ursäkt att hälsa på kompisar i trakten, förutsatt att publik är tillåten då.

Ja det är verkligen frågan om det hinner bli ok med publik tills v 9... jag är lite rädd för att 2021 inte kommer bli så himla annorlunda mot i år.
 
jag hade sett fram emot att få komma tillbaka till Grevagården nästa år med min hingst då jag tyckte att allt var toppen där. Nära mellan uppstallning och ridhuset, bra restaurang/cafeteria (maten och fikan var kanon), nära till boende, allt var bra ordnat etc
Plus sen kunde jag åka fram å tillbaka över dagen då jag har 2 timmar till Grevagården. Blir lite längre till Strömsholm för mig, men det blir ju bara till att vara hemifrån hela veckan och fixa hästvakt alla dagar. Så det löser sig.. Strömsholm har lite att leva upp till, får hoppas att det blir lika bra arrangerat och att publik är välkomna. För om publik ej får komma så lär jag inte få komma heller trots att jag är hingstägare, men det är inte jag som visar min hingst utan det har jag överlåtit åt ett proffs.
 
Norra Sverige? Strömsholm ligger ganska i mitten av Sverige. Så det är inte direkt så att dem från Norr har nära till Strömsholm jämfört med dem från Söder ;)

Jag bor i Sundsvall som brukar räknas som mitten i Sverige. Jag har "bara" 40 mil till strömsholm, jämfört med 100 mil till flyinge.

Men jag tycker det är suveränt att evenemang flyttar lite mer norrut, det blir vansinnigt exkluderande när norra gränsen verkar gå i enköping typ vad gäller kvaltillfällen och liknande
 
Räknas inte Enköping som Sveriges närmaste stad? Om en ser utifrån alla människor i Sverige och den totala restiden. Och Enköping är ju bara några mil från Strömsholm... Jag kommer garanterat vara på plats på Bruksprovet, även om jag numera bor i Skåne.
 
Nu har det precis blivit officiellt att nästa års bruksprov hålls på Strömsholm!

För egen del hoppas jag att det går att ha publik, nu när jag kan åka dit över dagen.

https://swb.org/nyheter/bruksprovet-flyttar-till-stromsholm/
Gillar verkligen idén med bruksprov på Strömsholm en av mina favoritanläggningar alla kategorier. Hoppas oxå att det blir möjligt med publik - eller att ens köra event - nästa år. Just nu ser det ju mattsvart ut på den fronten :crazy:
 
Jag tycker likadant som när det flyttade till Grevagården att det är trist när traditioner vetat. Gillar Flyinge och att det var nära för mig själv 😋
 

Liknande trådar

Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 412
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 935
Senast: zassoo
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
64 65 66
Svar
1 308
· Visningar
43 330
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
790

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp