Bruksprovet flyttar

Verkligen spännande.

Fast lite trist för den som har annat att pyssla med i Skåne - i Skara/Skövdetrakte finns liksom inget annat intressant
 
Jag tycker att det är jättekul att det händer något nytt! Har aldrig vara på Grevagården men bara hört mycket gott om anläggningen.

Har hittat några hotell som verkar trevliga.
 
Finns både hotell och diverse andra boende i närheten, inte speciellt långt till varken skövde/skara/Hjo osv. Boende blir nog inte större problem:)
 
Jag har länge funderat på att åka till bruksprovet, men det har känts jobbigt att behöva bila så långt i slutet på februari. Likaså blir det meckigt om jag åker tåg (ifall tåget går...) för då måste jag ändå ha bil för att ta mig till Flyinge. Så det har inte blivit av. Men kommer de till Skövde så blir det mycket närmare för mig, jag känner anläggningen sen tidigare (var där i år på fjordhästarnas bruksprov) och vet redan var jag kan tänka mig att bo.

Så himla roligt att det kommer längre norrut! :)
 
För just dig nej, för majoriteten kanske det är precis tvärtom? Jag ser inte riktigt vad som så specifikt skulle vara intressant i just Skåne om jag ska vara ärlig.

Ja jag skrev ju att det gäller just för mig. Jag har som du vet alla mina avelshästar där och det är ett bra tillfälle att besöka dom, nu blir det inte i samband med bruksprovet och det tycker jag är tråkigt.

Fast majoriteten får gärna berätta för mig vad som är så intressant i Skövde/Skara förutom själva bruksprovet då
 
Bruksprovet flyttar till Grevagården utanför Skövde 2020.

Spännande, men var ska man bo?

https://swb.org/nyheter/bruksprovet...kkOVSuFCun6IrwOWC8fFfWGcagxqk-9J5qAnSu21lZxjI
På Grevagården finns ett ryttarhotell. Den som är ute i tid o bokar kan säkert få ett rum där. För övrigt vet jag att det under stora tävlingar brukar erbjudas bed and breakfast på närliggande gårdar. Kolla grevagarden.se för kontaktuppgifter. Om du inte har nåt emot 20 min åktur får du gärna bo hos mig! :)
 
Varför skulle det vara någon skillnad vem som äger anläggningen?
Jag ser det som en nackdel att göra bruksprovet mera kommersiellt och det finns flera bra statliga eller stiftelseägda anläggningar som skulle kunnat användas. Anledningen till att bruksprovet nu hastigt och lustig flyttas från Flyinge kan man undra över, det känns inte som de är helt transparenta med vad som ligger bakom flytten.
 
Jag ser det som en nackdel att göra bruksprovet mera kommersiellt och det finns flera bra statliga eller stiftelseägda anläggningar som skulle kunnat användas. Anledningen till att bruksprovet nu hastigt och lustig flyttas från Flyinge kan man undra över, det känns inte som de är helt transparenta med vad som ligger bakom flytten.
Enligt Ridsport och Hippson blir det billigare för hingstägarna nu när det flyttar.
Dessutom kan vi väl vara överens om att Flyinge är väldigt ocentralt. ;)
/Jeps som bor i Norrbotten
 
Enligt Ridsport och Hippson blir det billigare för hingstägarna nu när det flyttar.
Dessutom kan vi väl vara överens om att Flyinge är väldigt ocentralt. ;)
/Jeps som bor i Norrbotten
ASVH är numera SWB och internationellt inriktat och då är Flying mera centralt än Skövde kan jag tycka :) men som sagt, jag tror det kan vara andra anledningar till flytten.

Jag tycker det är ett underligt beslut, Grevagården är en fin anläggning men inte den som är bäst lämpad för att hålla bruksprovet på.
 
Jag tycker det blir väldigt spännande att se hur detta blir. Som anläggning har Flyinge en del riktigt stora brister även för ryttare och hästägare, och jag tycker ett billigare bruksprov är ett stort steg i rätt riktning för SWB. Dags att släppa traditioner som inte tjänar något annat till än ryggdunk och trygghetskänsla.
 
För just dig nej, för majoriteten kanske det är precis tvärtom? Jag ser inte riktigt vad som så specifikt skulle vara intressant i just Skåne om jag ska vara ärlig.
Som uppvuxen i skåne och numera smålänning så är det närmre till lite allt möjligt i skåne om man vill hitta på lite annat. Utbudet är större i skåne helt enkelt ;)
Annars har jag ju fått närmre resväg nu till bruksprovet, återstår och se om mina hästvänner ifrån skåne reser upp för att titta nu.... ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb. Något helt annat än innan och byter verkligen riktning i livet. Blev nästan head-huntad till tjänsten (som...
2
Svar
31
· Visningar
2 251
Senast: Rugge
·
Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 412
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 988
Senast: Mabuse
·
Däggdjur Jag tog över en hankanin, tog den till veterinären för kastrering, veterinären sa att han redan var kastrerad, köpte två honor…NU är han...
Svar
3
· Visningar
1 076
Senast: fejt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp