Bruksridning!

C

Cämz

Hejsan!
Läste i en Ridsport för ett tag sen om att det hade varit SM i bruksridning!
Bruksridning...*hmm* va e de, tänkte jag??! :confused: Men när jag hade läst artikeln så blev det mer och mer intressant! :rofl:
Så mina frågor till er nu är:
Vad exakt går bruksridningen ut på?!
Finns det några bra hemsidor man kan gå in och läsa mer på?
Tränare?
Ja å all annan fakta ni kan tänka sitta på skulle varta trevlig att få veta! :D
Tror nämligen att detta är en gren osm skulle kunna passa mig och min lilla pålle ganska bra! :banana:

Är väldigt tacksam för alla svar... :bump:

Ha det så bra allihopa!!!
 
Det är Jordbrukar Ungdomens Förbund som fördet mesta håller i Bruksridning och Brukskörning, kolla på http://www.juf.se så du kan finna din lokala förening och vad dom sysslar med.
 
Det passar ALLA. Spelar ingen roll om du har shettis eller shire, om du är ung eller gammal. Hoppas du får tag på någon träning där du bor.
Lycka till!!! :banana:
 
Tack för era svar!
Ni vet ingen sida där det står mer info om grenen än på juf... Tyckte där var lite lite "ren" info!

Tackar! :D
Camilla
 
Det har funnits många trådar om bruksridning här. Prova med sök-funktionen.
 
vill oxå testa på bruks...
har läst om d och såg lite på fjordriks när d va här i somras...
ser jättekul ut..perfekt för mig...
fast vi har försökt få klubbarna ordna lite tävlingar och träningar....men här e alla bara intresserade av att hopp 2 meter och knaggla dressyr...menar inget illa ;)
så vi får väl starta en egen klubb... :D

:banana:Charlie :banana:
 
Ska planera bruksridning i morgon!

Jag tog den tanken till våran klubb och anordnade helt enkelt sådana tävlingar! Det behöver ju inte vara så stort i början liksom...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 517
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 280
Senast: Magiana
·
Western Hej! Hoppas det finns någon här som kan hjälpa mig! :banana: Jag har bestämt mig för att gå all in för western efter att ha provat på...
Svar
6
· Visningar
2 059
Senast: sthu
·
Gnägg Har du råkat ut för någon rolig situation med din häst någon gång? Någon "klantig" avfallning kanske? Att din häst knyckte ett äpple ur...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 020
Senast: *tove*
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp