Bukefalos 28 år!

Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt??

korneva

Trådstartare
Har ALLTID haft svart utrustning då jag haft svart häst men nu har jag en liten fuxkille o min kära vän har sått ett frö i min skalle om att brunt är fint på fuxar. Så nu har jag hjärnsläpp och kan inte bestämma mig.:angel:

SÅ hjälp mig vad tycker ni passar bäst?? Finns det några som har bilder på sina fuxar i brun vs svart utrustning?

Det jag oxå läst härinne verkar va att det är svårt att hitta träns o sadel i samma bruna nyans och jag är petig som få. Hmm det behöver man ju inte fundera över ifall man har svart i varje fall:p
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

På en fux, absolut brunt. Jag har en ljusbrun kille som passar utmärkt i brunt och har alltid haft det. Så gick han och bytte skepnad i kroppen när han växte och skickade in mig i sadeldjungeln och jag blev med svart sadel så nu har jag svart till honom. Har kvar mina bruna saker ifall jag hamnar i sadeldjungeln igen men just nu verkar sadeln funka bra till både honom och hans syster.

Men en fux skall ha brunt. Man ska se hästen inte utrustningen.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag hade inga bra bilder på min gamla häst där man ser utrustningen bra, men jag säger brunt. Överlägset snyggast på fuxar:)
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Men en fux skall ha brunt. Man ska se hästen inte utrustningen.

Ja det har du ju faktiskt rätt i :idea: skit oxå och jag som har ALLT ALLT i svart!! Hmm känns som det kommer bli en dyr historia det här:eek::D
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Ja jag verkar ligga risigt till:laugh:
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag har en fux, som hade sån här färg. Men nu behöver han nya saker:angel: Så då ska han få mörkbrunt. Hoppas att det är lättare att hitta saker i rätt nyans. Hade gärna tagit svart, men han passar inte i svart.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Brunt är snyggt på fuxar, absolut! Men då ska det vara rätt nyans till rätt nyans :angel: Svart funkar dock bra det med tycker jag (givetvis eftersom att jag har svart till min fux ;))

259c58340ce77e9238a9c9733be27014_409_494.jpg
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag är ledsen att behöva säga det, för det är f-n inte lätt att hitta bruna grejer. Men mörkbrunt är snyggast till fux...
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Mörkbrunt ska det vara på fux...:D Det var ju det jag sa. Synd att jag sålde det rundsydda hubertus annars hade vi kunnat prova och se hur han passade i färgen.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag köpte ett londonfärgat träns till min första fux och efter x antal smörjningar vart det aldeles underbart mörbrunt och supersnyggt. Därför gillar jag londonfärgat.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Tycker absolut att brunt är snyggast på fuxar!
Här är två av F's bruna träns, ett ljust och ett mörkt.


 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

brunt brunt brunt brunt
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Mörkbrunt eller brunt men helst mörbrunt med vinrött inslag om ni fattar haha
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag har svart till min fux för det är praktiskt men många här tycker det är vedervärdigt på fuxar. Jag tycker vilket som funkar UTOM london/tan. Hade ett tabaccofärgat träns på min igår och det gick det med.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

LinneaM: Tack för korten:laugh: Han passade mkt i färgen och ditt mörkbruna träns va en snygg brun tycker jag.

Waco: Tack för ditt kort:laugh:, ni va jättefina i svart tycker jag. Vi har likadan kavaj oxå;)

JoCfin: Nej du det har jag förstått nu, jag va och tittade efter bruna rundsydda träns idag och det fanns inget men det fanns ju massor av vanliga.. Fy vilka fula bruna färger!! Jag hittade 1 enda som va mörkbrunt o jättefin färg men själva tränset va jättefult. Så detta känns ju som en rolig djungel, INTE!!:mad: Är man tvungen o beställa ett os eller döbert kanske.. Har för mig att dom har jättefin mörkbrun färg. Men kanske har fel där jag har ju aldrig ens kollat åt brunt förut. Hmm detta blir ju inte kul o hitta rätt brun..

HEdwig02: Ja du sa ju det min kära vän, haha men efter att ha kollat på utbudet av bruna färger idag så sliter jag sönder mitt hår!!! Allt är ju typ vinrött eller jätteljust o fult. Jag vill ha MÖRKBRUN!! Skit oxå!!

shlubberdubb: Så det blir alltså helt mörkbrunt??
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

*Dräggel*

TS: Jag tror att generellt att brunt passar bättre på alla bruna/fuxar egntligen, det är ju en mjuk färg till skillnad från tex en skimmel som passar mkt bra i svart som är en hård färg. Men skilnaden mellan en fux och en brun häst- som ibland tom har samma färg på hårremmen är ju att en brun häst har svart man mm-som då matchar en svart utrustning. Tycker tex att min häst, som är brun, passar bättre i mörkbrunt än i svart, ska se om jag har något bildexempel

cebbrun.jpg


cebsvart.jpg
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Tack för din bild:laugh: Men jag e nog knäpp för jag tycker att svart oxå är snyggt faktiskt:p
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Jag med men många talar gärna om exakt hur fult de tycker det är med svart till fux.
 
Sv: Brun eller svart utrustning till fux?? Finns det ngn med bilder på svart vs brunt

Det passar inte med röd nyans på det bruna då? För om man INTE vill ha det så är det betydligt svårare att hitta och svårare att passa ihop. Jag har rödnyans i allt mitt läder och då finns det massor att välja på både i träns, kandar och pannband.

Däremot vet jag att Ryttargården har ett rundsytt träns och kandar som är helt mörkbrunt utan något som helst rött inslag. Men det är å andra sidan så pass mörkt att det nästan ser ut som svart (och då kan man ju lika väl ha svart nästan). Döberts är också mörkbruna utan rött inslag (förutom deras ljusare nyans som får en mörk rödaktig ton efter smörjning). OS är också mörkbrunt. Likaså Passier, i alla fall de jag sett. Stübben har också chokladbrunt.

Så kvalitétslädren är oftare mörbruna medan standardlädren på diverse enstaka ting ofta går i den lite rödare tonen.
 

Liknande trådar

Utrustning behöver lite synpunkter så jag kan bestämma mig.. :p ska införskaffa en hoppsadel, men kom på att jag vet inte om jag vill ha svart...
2
Svar
33
· Visningar
2 379
Senast: aprilia
·
  • Låst
Utrustning Åååhh nu har jag världens beslutsångest..helt seriöst alltså-jag låg inatt och bara tänkte och tänkte (okey-även dagdrömde:p ) om mitt...
2
Svar
32
· Visningar
2 332
Senast: Nikkis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp