Brun, trubbnosig hund - ras?

Soppan

Trådstartare
Kan ni hjalpa mig? Jag traffade pa de har urgulliga pojkarna for ett par veckor sedan och skulle garna vilja veta vad for ras de ar?

071.jpg


070.jpg
 
Sv: Brun, trubbnosig hund - ras?

Liknar Bullmastiffer lite iaf den ena, men jag skulle nog satsa på att det är blandraser.
 
Sv: Brun, trubbnosig hund - ras?

Jag tror också det är blandraser. Jag tänkte på boxer, rhodesian ridgeback och såna raser.

Den högra ser ut att ha himla stort huvud, fast det kanske bara är bilden som lurar ögat. :)
 
Sv: Brun, trubbnosig hund - ras?

Ja, det ser ut som blandraser. Tycker nämligen att de ser helt oproportioneliga, huvudet är ju alldeles för stort för resten av kroppen....

Kan ju iofs bara vara bilden också.
 
Sv: Brun, trubbnosig hund - ras?

De är nog trolitvis blandraser.
Den vänstra tycker jag har typiskt staffe-uttryck. Så jag skulle nog kunna tänka mig boxer/staffe eller liknande, möjligtvis bullmastiff/staffe eller amstaff. Om man kollar på svansen,pälsen och bakbenen skulle jag nog vilja lägga in schäfer eller något sådant.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
10 179
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 396
Senast: Tonto
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 784
Senast: NOC14
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 212
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp