Bukefalos 28 år!

Brun utan sol dusch?

MM

Trådstartare
Är det någon som varit på en salong och gjort det?

Jag vill vara brun i sommar men jag hatar att sola i svenskt sommarväder. Det tar ju halva sommaren att få någon riktig färg. Att ligga på stranden på Kreta däremot, det är både skönt och ger snabbt resultat men dit kan jag ju inte dra iväg bara för att få lite färg :p

Hur blev resultatet? Hur länge var du brun? Kunde man välja själv hur brun man ville bli? Vad låg prislappen på ungefär? Blev kläderna missfärgade?
 
Jag har gjort det 2 gånger. Var väl sådär nöjd, ena gången blev jag något flammig i hyn trots att jag följde alla instruktioner både före och efter noggrant. Höll väl ca 1,5-2 veckor och jag tror jag betlade ca 350-400 kr men det var ett tag sedan så jag vågar inte svära på det. Kläderna blir något missfärgade, i alla fall ljusa kläder jag hade dock inte problem att få ren mina igen. Jag tror det gick att bestämma hur brun man ville bli, men vi hade en dialog och eftersom jag är väldigt blek i hyn normalt sätt så ville jag bara ha en lätt bränna som såg naturlig ut. Det håller inte nödvändigtvis längre för att man gör sig brunare tyvärr ;) Men överlag var jag väl ändå nöjd. Passade bra till tillfället, men som sagt redan efter en vecka är det markant mycket mindre färg. Så skall man göra det hela sommaren får man nog gå i alla fall med 1,5-2 veckors mellanrum.
 
Är det någon som varit på en salong och gjort det?

Jag vill vara brun i sommar men jag hatar att sola i svenskt sommarväder. Det tar ju halva sommaren att få någon riktig färg. Att ligga på stranden på Kreta däremot, det är både skönt och ger snabbt resultat men dit kan jag ju inte dra iväg bara för att få lite färg :p

Hur blev resultatet? Hur länge var du brun? Kunde man välja själv hur brun man ville bli? Vad låg prislappen på ungefär? Blev kläderna missfärgade?

Jag har aldrig gått till salong själv. Men har massa vänner som gjort.
Det verkar funka precis som vanlig brunutansol. Översta hudlagret färgas och nöts sen bort.
Har man otur blir det krackelerat eller flammigt.
Bäst funkar väl att inte göra så mkt mörkare än man är just IOM när det sen släpper.

Man kan välja hur mkt färg man vill ha.
Ser just ut ca en v.

Jag är för snål och har för ont om tid. Så jag kör brunutansol hemma ist.
 
Har gjort en gång för måååånga år sedan inför min kusins bröllop. Kommer inte göra om det ;) Kladdig känsla efteråt. Dessutom fick man inte duscha på ett dygn och sen färgade man ner allt ;) Men det var ett par år sedan och det är säkert uppdaterat. Jag är så löjligt rädd för att det ska se konstigt ut. Däremot provade jag en brun-utan-sol lotion hemma som jag kanske skulle våga använda. Kladdar inte och är mycket lättare att arbeta med även om man råkar vara lite torr då det ju är en lotion i sig. Tror den är från St Tropez :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har mörkbrunt hår som numera färgas för att inte bli grått. Men det blir lätt lite platt och trist i färgen, särskilt på vintern. På...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Tilly_85
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 640
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 722
Senast: tott
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 694
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp