Bukefalos 28 år!

Brunst eller vad...

asterix_zaphir

Trådstartare
Mitt sto har betäckts denna veckan och jag var och hämtade hem henne igår för hingsthållaren sa att hennes brunst var över och att hon slog emot hingsten nu.
Idag när jag skulle släppa ihop henne med sin "gamla kompis" som hon gått med innan hon åkte till hingsten för ca 7 veckor sedan (en lång historia som jag inte orkar dra här och nu) så lyfte hon svansen och de började rinna ifrån henne lite. Hon "blinkade" inte eller något sådant, varken innan eller efter.
Är de som hon fortfarande är brunstig eller vad :crazy:.
 
Sv: Brunst eller vad...

Är det kanske bara en så´n där "sällskaplighets-brunst"? Många ston beter sej som brunstiga när de träffar nya (eller ny-gamla) hästar som ett "smälta in i flocken - beteende". Vårt ponnysto ställde upp sej, pep o kissade framför en valack som varit bortrest, ett par dagar innan hon földae - dvs ingen riktig brunst, uppenbarligen...
 
Sv: Brunst eller vad...

hmm, de är de kanske. Har nog inte hört talas om de innan. Hoppas det är så:)
Mitt sto blev kanske så glad för att komma hem också ;)
 
Sv: Brunst eller vad...

Förra året efter att jag betäckt kom mitt sto hem och blinkade mot mina killar hon blinkade även dagen innan hon skulle åka på 45 dygns kollen och jag va övertygad om att hon inte va dräktig men det va hon och den 23/3-11 födde hon en hingstunge:D:bump:
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 184
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 020
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 599
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 296
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp