Brutalt ärlig

La samma text i ett inlägg på instagram för nära vänner.
Bad mod. ta bort förra inlägget pga av att jag blev stressad av alla AAinlägg.
Men ja, jag förstår vad ni menar, det har gått åt skogen.

Screenshot_20210326-213808_Instagram.jpg


screenshot_20210326-213832_instagram_605e468a2a6b225c4f7352db.jpg
 

Jag bestämde mig för att sluta dricka alkohol helt för jag tyckte det började bli för stora mängder även om jag knappt kom upp i medelkonsumtion. Trots det och trots att jag nog inte har direkta anlag för att bli beroende (ingen i släkten har eller har haft alkoholproblem) så hade jag många återfall där jag inte kunde låta bli att köpa en flaska vin eller några burkar cider. Men det gick längre och längre tid emellan och nu är det nog över två år sedan sist och gången innan var det ett år.

Med det vill jag bara säga att jag tror det behöver ta tid för kroppen att helt komma bort från beroendet. Så även om det är tufft och man lätt trillar dit igen gäller det att inte se det som ett misslyckande och ge upp utan ta nya tag och börja om igen och för varje gång blir det lite lättare och går lite bättre :)

Tack :heart
Vi har det tyvärr i släkten, och jag har rätt mycket av en beroendepersonlighet vad gäller mycket.

Jag hoppas det ska kännas lättare och bättre!

Idag har varit en bra dag med grill ute i 3 timmar med vänner och vovven. Har vilat och ätit mycket då jag knappt fick i mig något igår.
 
... även om jag knappt kom upp i medelkonsumtion.
När jag tänker efter eskalerade det och var det nog snarare en bit över medel när jag bestämde mig för att helt sluta. Det viktiga för mig var att även om det tog tid och var en lång process gick det lättare och lättare att låta bli att köpa ut.
 
En liten uppdatering.
Har varit nykter sen jag skrev tråden :) känns ändå bra. Men är rätt sugen tyvärr...
Du har kämpat så himla bra och kommer komma till fler vägskäl när det känns såhär. Starkt att du skriver i tråden hur du känner istället för att rakt av ge efter för impulsen ❤️
 
Kan du inte börja med medicin igen som tar bort suget? Eller fungerade den inte för dig? ☺️

Den funkade inte alls tyvärr, höll på skita ner mig, haha :D plus att jag fortfarande var sugen...
När jag läste på mer om den så funkade den mer som så att den tar bort suget medans man dricker.
 
Har undrat ett tag hur det gått för dig :heart . Tråkigt att du fått återfall men vet du vad. Jag tror absolut inte att det går på rak linje, det kan du inte räkna med...! Och du vet. Misslyckanden är inte motsatsen till att lyckas, det är en del av vägen dit, tycker du är stark som kämpar så :heart.
 
Har undrat ett tag hur det gått för dig :heart . Tråkigt att du fått återfall men vet du vad. Jag tror absolut inte att det går på rak linje, det kan du inte räkna med...! Och du vet. Misslyckanden är inte motsatsen till att lyckas, det är en del av vägen dit, tycker du är stark som kämpar så :heart.

Tack för peppen ❤
Jag tror jag fallit mellan stolarna i vården nu tyvärr. Men tänkte ta tag i det och boka in nya prover snart. Man ska kolla dom regelbundet när man äter anatabus har jag för mig...
 
Tack för peppen ❤
Jag tror jag fallit mellan stolarna i vården nu tyvärr. Men tänkte ta tag i det och boka in nya prover snart. Man ska kolla dom regelbundet när man äter anatabus har jag för mig...
Jag har också tänkt på dig. Du är så tuff! Och beroenden är skit. Jag har insett hur mycket maten har varit ångestdämpande för mig och mår mycket sämre nu när jag inte kan äta på samma sätt.
Säg till om du vill ha någon att messa och bara gnälla av dig till, det kan kanske kännas bättre med någon man inte känner men som ändå kämpar med ett beroende.
 
Jag har också tänkt på dig. Du är så tuff! Och beroenden är skit. Jag har insett hur mycket maten har varit ångestdämpande för mig och mår mycket sämre nu när jag inte kan äta på samma sätt.
Säg till om du vill ha någon att messa och bara gnälla av dig till, det kan kanske kännas bättre med någon man inte känner men som ändå kämpar med ett beroende.

Tack snälla!
Beroenden är vidriga, och jag har verkligen insett att jag har en beroendepersonlighet, tyvärr...

Vi tar oss ur det ❤ det är fritt fram att pm:a mig med om du vill!
 
En liten uppdatering.
Har varit nykter sen jag skrev tråden :) känns ändå bra. Men är rätt sugen tyvärr...
Skulle alkoholfritt funka? Nuförtiden smakar det ju nästan som de med alkohol i både när det gäller öl och drinkar i alla fall. Har aldrig provat vin dock så kan inte uttala mig om det.
 
Skulle alkoholfritt funka? Nuförtiden smakar det ju nästan som de med alkohol i både när det gäller öl och drinkar i alla fall. Har aldrig provat vin dock så kan inte uttala mig om det.

Jag har testat, och det smakar nästan som det med alkohol. Tyvärr är det ruset jag är sugen på mer än smaken :(

Undviker alkoholfritt nu då jag inte vill trigga igång nånting.
 
Övervägde att inte skriva detta, men ja, skönt att berätta :)

Hade en jättebra dag igår, bra på jobbet, sen kom min bästis och åt middag och så såg vi en ny serie.
Hon åkte vid 20. Jag började dricka, och fortsatte dricka..

Vaknade i morse och mådde bra, trodde jag.
Berättade för min kontaktperson att jag haft ett återfall så hen inte skulle undra över min arbetsförmåga. Berättade även för en nära vän/kollega.
Fruktansvärd dag.

Antabus funkar inte som jag vill, det blir bara som en extrem bakfylla? Hade önskat att den kickar in direkt som den verkar göra på vissa.

Ska ringa vc på måndag och förklara läget.
Jag dricker ju inte pga ångest nu, utan pga sug efter ruset.
 
Det är ju vanligt att byta ut beroenden. Många som gjort gbp börjar tex dricka tyvärr. Men finns det något bättre du kan vända dig till? Ut och gå när suget kommer kanske? Gå tills du inte orkar mer. Vad som helst som kan ge en kick istället för alkohol.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 825
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 415
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 590
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 247
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp