Brutalt ärlig

La samma text i ett inlägg på instagram för nära vänner.
Bad mod. ta bort förra inlägget pga av att jag blev stressad av alla AAinlägg.
Men ja, jag förstår vad ni menar, det har gått åt skogen.

Screenshot_20210326-213808_Instagram.jpg


screenshot_20210326-213832_instagram_605e468a2a6b225c4f7352db.jpg
 

Kram. Du är värd att må bra. Och även om alkoholen kan kännas som en livlina så tror jag faktiskt mer att den är ett sänke för dig, som drar ner dig. Och jag tror att du vet det. Och du vet också att du har kraften och styrkan att kapa linan till det där sänket, så att du kan flyta upp till ytan och så att du till slut kan flyga, fri. Du har gjort det förr och du kan göra det igen. Men jag tror också att du behöver fundera på att få hjälp med det där som alkoholen hjälper dig fly från. :heart
 
Ikväll kommer min kompis förbi iallafall, vi ska äta godis och se ikapp Robinson :heart och hon ska hjälpa mig att hälla ut (eller ta hem) det kvarvarande vinet också.

(Jag köpte alltså hem 5 liter vin i torsdags, jag har kvar 1 oöppnad liter...)

Känns fint! Vad skulle man göra utan vänner?
 
Pepp! Du har klarat att bryta dig ur det här förut. Och du vet att de flesta får ta ett och annat återfall. Så modigt att du kontaktade kompisen, hoppas att vinet blev uthällt och att ni fick en fin kväll. Heja dig, du är fin och smart och värd att må bra.
 
Pepp! Du har klarat att bryta dig ur det här förut. Och du vet att de flesta får ta ett och annat återfall. Så modigt att du kontaktade kompisen, hoppas att vinet blev uthällt och att ni fick en fin kväll. Heja dig, du är fin och smart och värd att må bra.

Tack. Jag hade kunnat acceptera ett återfall eller två, men inte såhär många.

Det blev tyvärr inställt :(
Jag har mått skit, fick inte behålla maten jag åt vid 15 (antabus kvar i kroppen)

Och det blev alltså ingen vaskning, eller ja, jag hällde ut 2 halvfulla tetror i morse. Men sparade en hel som jag drack ikväll, som jag knappt känner av.

Fått pepp av en gammal killkompis, att inte klanka ner på mig själv för mycket.
Men jag är en kontrollmänniska och vill att allt ska vara perfekt hela vägen igenom.
Men det funkar ju inte riktigt så...
 
Tänkt på hur det går för dig, och vet du, det känns nästan bättre att läsa det här än om det varit helt tyst liksom. Bra att du berättar att det är svårt som fan nu.

Ja jag känner lite att det måste komma upp till ytan. Jag mår bättre av att vara ärlig om det också.
I början av återfallen berättade jag bara åt 2 vänner. Men tog steget igår och berättade åt min närmaste vän :heart vi ska ses på torsdag och prata mer då.

Nu har jag iallafall slut vin och jag har hunden hela veckan = han går inte att lämna ensam så jag kan inte aktivt gå och köpa nytt!
 
Tack. Jag hade kunnat acceptera ett återfall eller två, men inte såhär många.

Det blev tyvärr inställt :(
Jag har mått skit, fick inte behålla maten jag åt vid 15 (antabus kvar i kroppen)

Och det blev alltså ingen vaskning, eller ja, jag hällde ut 2 halvfulla tetror i morse. Men sparade en hel som jag drack ikväll, som jag knappt känner av.

Fått pepp av en gammal killkompis, att inte klanka ner på mig själv för mycket.
Men jag är en kontrollmänniska och vill att allt ska vara perfekt hela vägen igenom.
Men det funkar ju inte riktigt så...

Så drygt. Det måste kännas jättetråkigt att dels må dåligt psykiskt av att ha trillat dit på ett återfall och dels må dåligt fysiskt av vinet. Men ändå på något sätt bra kanske att inte vinet gav den önskade effekten. Som sagt, önskar dig all styrka att ta nya tag.
 
Ja jag känner lite att det måste komma upp till ytan. Jag mår bättre av att vara ärlig om det också.
I början av återfallen berättade jag bara åt 2 vänner. Men tog steget igår och berättade åt min närmaste vän :heart vi ska ses på torsdag och prata mer då.

Nu har jag iallafall slut vin och jag har hunden hela veckan = han går inte att lämna ensam så jag kan inte aktivt gå och köpa nytt!
Men då tycker jag att det låter lite försiktigt lovande mitt i all misär, att du är öppen med det.

Bra! :heart
 
Åh, jag känner för dig fina du! Du verkar vara en så fin människa. Jag hoppas du kan finna stöd som kan hjälpa dig igenom det här. Du är så duktig och modig som kämpar och som vågar visa det du känner dig otrygg med.
Tänker på dig och hoppas det ljusnar snart! ❤️
 
Jag har också tänkt på dig och funderat hur det gått. Förstår att de är tungt och tycker de är så starkt av dig att vara ärlig (menar inte att du måste skriva här på buke). Hoppas också att du kommer till rätta så du får må bra :heart
 
Finaste pepp. Vad tråkigt att höra men vad fint att du har stöd av dina vänner. Hoppas du får komma till öppenvården. ❤
 
Tack. Jag hade kunnat acceptera ett återfall eller två, men inte såhär många.

Det blev tyvärr inställt :(
Jag har mått skit, fick inte behålla maten jag åt vid 15 (antabus kvar i kroppen)

Och det blev alltså ingen vaskning, eller ja, jag hällde ut 2 halvfulla tetror i morse. Men sparade en hel som jag drack ikväll, som jag knappt känner av.

Fått pepp av en gammal killkompis, att inte klanka ner på mig själv för mycket.
Men jag är en kontrollmänniska och vill att allt ska vara perfekt hela vägen igenom.
Men det funkar ju inte riktigt så...
Jag bestämde mig för att sluta dricka alkohol helt för jag tyckte det började bli för stora mängder även om jag knappt kom upp i medelkonsumtion. Trots det och trots att jag nog inte har direkta anlag för att bli beroende (ingen i släkten har eller har haft alkoholproblem) så hade jag många återfall där jag inte kunde låta bli att köpa en flaska vin eller några burkar cider. Men det gick längre och längre tid emellan och nu är det nog över två år sedan sist och gången innan var det ett år.

Med det vill jag bara säga att jag tror det behöver ta tid för kroppen att helt komma bort från beroendet. Så även om det är tufft och man lätt trillar dit igen gäller det att inte se det som ett misslyckande och ge upp utan ta nya tag och börja om igen och för varje gång blir det lite lättare och går lite bättre :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 234
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 453
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Sensommaren har inte riktigt varit som jag hoppats. Ingenting har blivit riktigt bra, men var väl inte så många grejer som hänt än...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Bison
·
Övr. Hund Flatte/labbe blandning på 4,5 år. Vi har inte kastrerat tidigare pga att han inte visar några tecken på ilska mot andra hanar och...
Svar
17
· Visningar
1 783
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp